Ranskalaisen junavalmistaja Alstomin Coradia iLint perustuu yrityksen Coradia Lint -juniin, mutta saa voimansa vedyllä toimivista polttokennoista. Kyseessä on maailman ensimmäinen täysin vedyllä toimiva matkustajajuna.

Junan ensimmäiset testit aloitettiin Saksan Salzgritterin testiradalla tässä kuussa. Neljä viikkoa kestävien kokeiden aikana selvitetään polttokennon hyötysuhdetta ja junan sähköistä jarrutusjärjestelmää.

Junan huippunopeudeksi on ilmoitettu 140 km/h, mutta alustavissa kokeissa junaa on testattu maksimissaan 80 km/h nopeudella.

Erityisesti dieselveturien korvaajaksi kehitetyn Coradia iLintin toimintamatkaksi täydellä tankilla luvataan 600–800 kilometriä. Salzgitterin testiradalla käytetty vety saadaan teollisuuden sivutuotteena.

Junan matkustajakokeiden on määrä alkaa Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven -reitillä Saksassa ensi vuonna. Jos kokeet onnistuvat, vetyjunia voidaan nähdä Euroopan rautateillä jo vuonna 2021.