Maailman patenttitoimistot ovat osoittautuneet mainioksi paikaksi saada tietoja automalleista, joita ei ole vielä esitelty.

Renault esittelee uuden Mégane R.S:n virallisesti syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä, mutta tässä on hieman esimakua siitä, mitä on odotettavissa.

Kuvat on julkaissut World Intellectual Property Organization, ja niistä nähdään, että kesympiin sisariinsa verrattuna Mégane R.S. on muuttunut aggressiivisemman näköiseksi. Silti valmistaja on halunnut pitää muodot yksinkertaisina ja tunteita herättävinä.

Edessä nähdään, että tehokas, yli kaksisataa kilowattia kehittävä kaksilitrainen bensiiniturbo tarvitsee enemmän ilmaa. Muotoilussa on kiinnitetty myös huomiota ilman ohjaukseen niin, että se painaa autoa kiinni tiehen. Jäähdytystä tarvitaan myös jarruissa, minkä takia etulokasuojan takana on ilmanottoaukko.

Renault tähtää uuden Mégane R.S:n luokkansa nopeimmaksi, minkä takia muut saavat ihailla perässä keskellä olevaa massiivista pakoputkea. Diffuusori ei ole avoimessa takapuskurissa vain muodon vuoksi, vaan se on osa auton aerodynamiikkaa. Vaikka urheiluautot ovat usein kaksiovisia, tätä mallia tehdään vain viisiovisena.