Muiden Porsche 911-mallien (GT-versioita lukuun ottamatta) tapaan myös GTS hylkää vapaasti hengittävän moottorin ja siirtyy kolmelitraiseen turboon. Perinteiden mukaan moottorin teho on kasvanut (+ 14kW) ja on nyt 331 kilowattia, minkä lisäksi kuljettaja voi nauttia 55 Nm vääntömomentista.

Mallisarjan vaihtoehdot kasvavat kertaheitolla viidellä, sillä umpikorisen ja avonaisen GTS:n saa joko taka- tai nelivetoisena. Targa-korin kanssa neliveto on ainoa vaihtoehto. Viisikon nopein on Carrera 4 GTS Coupé, jolla ehtii nollasta sataan 3,6 sekunnissa. Uudet mallit ovat aiempaa taloudellisempia yhdistetyn kulutuksen ollessa GTS-malleissa pienimmillään 8,3 litraa sadalla.

UIkoiset muutokset noudattavat samaa linjaa kuin muissa 911-malleissa. Uutta on etusplitteri ja takavalojen välinen musta raita takavetoisissa malleissa. Auton alla on 20-tuumaiset keskikiinnityksellä varustetut mustat vanteet ja pakoputkien ulostulot ovat auton tyylin mukaisesti mustat.

Vakiovarusteisiin kuuluu kaikissa 911 GTS-malleissa Porschen Sport Chrono -paketti. Lisäksi sisustuksessa on käytetty runsaasti alcantaraa, ja etuistuimissa on neljän suunnan sähkösäätö.

Aiemmin Porsche ilmoitti uusien mallien suomalaisetkin hinnat samana päivänä, kun ne esiteltiin. Nähtävästi omistajavaihdos on muuttanut käytäntöä. Niinpä voimme vain todeta, että uudistuneen 911 GTS-mallin hinnat alkavat Saksassa 124 451 eurosta.