Renault Sportin johtaja Patrice Ratti on antanut Autocar-lehdelle haastattelun, jossa hän valottaa yhtiön tulevaisuuden suunnitelmia. Ensimmäiset huhut Renault Zoe R.S. (Renault Sport) -mallista alkoivat liikkua huhtikuussa ja nyt asiaan saatiin vahvistus.

Vakiona Renault Zoessa on 66 kilowatin tehoinen sähkömoottori. Toista äärimmäisyyttä edustaa maaliskuinen koemalli, Zoe e-sport, jonka tekniikka oli peräisin Formula E:stä. Tuossa autossa oli tehoa 338 kilowattia.

”Suunnittelemme Zoe R.S:ää, mutta auton kehittäminen on suuri ja vaativa projekti. Akkujen suorituskyky on kehittynyt sellaiselle tasolle, että nyt urheilullisen sähköauton tekeminen on mahdollista. Muutama vuosi sitten asia ei ollut näin”; Ratti vahtistaa.

Ratin mukaan suurimpia haasteita on kehittää Zoe R.S:n ajo-ominaisuudet samalle tasolle Renault Sportin muiden mallien kanssa. Akkujen suuren painon vaikutuksen eliminoiminen on vaativa tehtävä.

Mikäli Zoe R.S. toteutuu, Renaultilla on edessään vielä haaste auton hinnoittelussa. Kilpakumppaneina urheilullisten autojen sektorilla kun eivät ole vain sähköautot, vaan myös kaikki polttomoottoriset tehokkaat pikkuautot.