Saksalaisessa autovalmistajassa Volkswagen Groupissa kaikki tahot eivät seuraa ilolla samaan ryhmään kuuluvan Škodan nopeaa rynnistystä eri puolilla maailmaa, kertoi uutistoimisto Reuters äskettäin. Škodan suosio on noussut niin suureksi, että Volkswagenissa asia on herättänyt närää.

Nyt uutistoimisto Reuters kertoo, että VW:llä on suunnitelma ongelman ratkaisemiseksi. Volkswagen aikoo erotella entistä voimakkaammin Volkswagen-, Škoda- ja Seat-brändejä toisistaan vähentääkseen päällekkäisyysksiä ja lieventääkseen jännitteitä yhtoön sisällä.

Pääjohtaja Matthias Müller sanoo, että yhtiön hallitus on asettanut uudet tavoitteet näille kolmelle brändille Euroopan markkinoille pohjautuen 14:n eri asiakasryhmän toiveisiin.

”Tärkein haaste on saavuttaa täydellinen markkinapeitto siten, että eri brändeillä on selkeät alueet”, Müller sanoi Reutersin mukaan yhtiön sisäisessä strategiakokouksessa.

Seuraavaksi VW Group aikoo erotella entistä selkeämmin premium-brändejään ja laajentaa strategiaa myös muille alueilleen, Müller sanoi.

Hän ei kuitenkaan täsmentänyt, mitä tämä käytännössä tarkoittaa.