Mercedes-Benz G-sarjan ulkoisesti muuttumaton tuotantotaival on jatkunut menestyksekkäästi jo 38 vuotta. Syksyllä Frankfurtin autonäyttelyssä esitellään vasta toisen sukupolven katumaasturi, jonka kerrotaan kasvavan pituutta kymmenellä sentillä. Myös raideväli kasvaa.

Ulkonäöltään uutuus ei juurikaan poikkea toimivaksi koetusta kaavasta, sillä laatikkomainen kori ja jyrkässä kulmassa nouseva tuulilasi säilyvät maasturin tavaramerkkeinä.

Sähkömekaaninen ohjaus mahdollistaa nykyaikaiset apujärjestelmät. Edessä on nyt erillisjousitus.

Kevytmetalliset rakenteet ja muut materiaalit pudottavat painoa 200 kilolla. Maasto-ajoon tarvittava potku saadaan kuusisylinterisistä moottoreista, joista tehokkain turbodiesel kehittää jopa 223 kilowattia (300 hv) ja bensiiniversio 270 kilowattia (360 hv). Niiden jatkeena on todennäköisesti 9-G-Tronic-automaattivaihteisto.

Perusversion jälkeen pian on vuorossa Mercedes-AMG G63, jonka tunnusmerkkejä ovat voimakkaammat puskurit, lisäilmanohjausaukot ja näyttävät pakoputket. Raideväliä kasvatetaan, jotta suuremmat pyörät mahtuvat lokasuojien alle. AMG-version moottorista revitään yli 440 kilowatin huipputehot.