Prototyyppi bongattiin Keski-Euroopan kevätauringossa. Autossa on havaittavissa vaikutteita vuoden 2015 Tokion autonäyttelyssä esitellystä IDS-konseptista. Nissan on luopunut ensimmäisen sukupolven Leafin mielipiteet jakaneista ajovaloista.

Uusi Leaf perustuu paranneltuun versioon nykyisen sukupolven arkkitehtuurista. Paranneltu perusrakenne sallii esimerkiksi modulaarisen akuston asentamisen autoon.

Auton sähkömoottorin odotetaan tuottavan 80 kilowattia tehoa ja toimintamatkan uskotaan kasvavan noin 350 kilometriin yhdellä latauksella. Nissanin tuotesuunnittelun johtaja Ponz Pandikuthiran kertoi kuitenkin joulukuussa, että seuraavassa Nissan-sähköautojen sukupolvessa tavoitteena ovat 400–500 kilometrin normitoimintamatkat.

Uusi Leaf tuodaan markkinoille useilla akkuvaihtoehdoilla, joista pienimmän kapasiteetti on 40 ja suurimman 60 kilowattituntia. Leaf tukee todennäköisesti myös 150 kilowatin pikalatausta.

Autossa nähdään myös autonomista teknologiaa.

Toisen sukupolven Nissan Leaf saapunee markkinoille loppuvuodesta tai alkuvuodesta 2018.