Uuden Polon kohdalla Volkswagenin insinöörit ovat keskittyneet erityisesti sisätilojen kokoon ja materiaaleihin. MQB A0-perusrakenteen myötä auton akseliväli kasvaa 90 mm edeltäjäänsä verrattuna, mikä näkyy matkustustilojen mukavuuden parantumisena. Myös sisätilojen materiaalit ovat aiempaa laadukkaampia.

Pituudeltaan auton uskotaan olevan kuitenkin edeltäjänsä kokoinen.

Seuraavassa Polossa on käytössä samat moottorit kuin Ibizassa. Perusmallissa on kolmesylinterinen 1,0-litrainen bensiinimoottori, josta on useampi viritysaste. Seuraavalla tasolla on uusi 1,5-litrainen TSI-moottori joko 96 tai 110 kilowatin tehoisena. Dieselmoottori tulee edelleen tarjolle, ja se on 1,6-litrainen. Mallisarjan huipulla on GTI, jonka keulalla on 2,0-litrainen aiemman Volkswagen Golf GTI:n moottori.

Hybridivoimalinjaa Polossa tuskin tullaan näkemään.

Auto tuodaan markkinoille kuusivaihteisella manuaalilla. BlueMotion-malleissa manuaalivaihteisto voi tosin olla myös viisiportainen. Automaattivaihteiston virkaa toimittaa tuttu 7-pykäläinen DSG.

Polo on varustettu monilla aiemmin vain isommissa ja kalliimmissa autoissa nähdyillä ominaisuuksilla.

Digitaalisen mittariston lisäksi autoon odotetaan monia esimerkiksi uudessa Golfissa esiteltyjä ominaisuuksia. Kaikki versiot on varustettu kosketusnäytöllä, joista isoimman kerrotaan olevan 9,5-tuumainen. Perusversiota lukuun ottamatta Polo tukee myös Apple CarPlay ja Android Auto -standardeja. Kalleimmissa versioissa nähtäneen myös internet-yhteys.

Tuoreimpien tietojen mukaan uusi Volkswagen Polo esitellään ostajille syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä.