Singer Vehicle Design laskee klassisiksi Prosche-malleiksi kaikki ilmajäähdytteisellä moottorilla varustetut 911:t. Yhtiö on itsekin tehnyt hyvää jälkeä, mutta nyt se on yhdistänyt voimansa Williams Advanced Engineeringin kanssa ja kehittänyt aivan uuden kuusisylinterisen bokserin.

Projektin lähtökohtana on vuoden 1990 autoissa ollut 3,6-litrainen moottori. Mukana projektissa on ollut teknisenä konsulttina legendaarinen Porschen insinööri Hanz Mezger.

Nelilitraiseksi kasvatettu vapaasti hengittävä moottori kiertää yli 9 000 r/min. Siinä on neliventtiilikannet, titaaniset kiertokanget, hiilikuituiset ilmanottokanavat ja niin edespäin. Moottorin 367 kilowatin voima on sama kuin uusimmassa vesijäähdytteisessä 911 GT3:ssa.

Uusi moottori asennetaan Singerin viimeisempään projektiin, jonka on tilannut jo ennestään kolme Singeriä omistava Scott Blattner. Valitut Singer-asiakkaat voivat jatkossa saada autoonsa uuden moottorin.

Singereissä ei ole ollut tähänkään saakka mitään moitittavaa, mutta uusi moottori nostaa ne seuraavalle tasolle.