Toyotan aiempi pääjohtaja Aikido Toyoda lupasi, että tylsien autojen aika on hänen yhtiössään ohi. Toyota ottaa asian kuolemanvakavasti, ja liittyminen WRC-sarjaan alkaa tuntua entistä järkevämmältä ratkaisulta. Yhtiö on rakentanut urheilullisten mallien hierarkian, missä mallimerkintä kertoo siitä, miten pitkälle auto on rakennettu.

Huipulla on GRMN-taso, joka pitää sisällään kaiken mahdollisen. Nämä mallit kilpailevat luokkansa parhaiden kanssa. Erona alempiin tasoihin on se, että moottori on viritetty antamaan runsaasti tehoa.

GR-tasolla autossa on vakiota tehokkaammat jarrut, jousitus on säädetty jämäkämmäksi, eikä auto kallistele niin paljon kuin vakio. Mukana saattaa olla myös tasauspyörästön luistonrajoitin ja pakoputkisto puhaltelee römeämpiä ääniä kuin tavalliset myyntimallit.

Myös ulkonäköä on muutettu kertomaan urheilullisuudesta, mutta moottori on vakio.

Hämmästyttävää kyllä, GR Sports on kesympi kuin GR, sillä siinä on keskitytty kosmeettisiin parannuksiin. Joissain tapauksissa jousitusta on vähän viritetty.

Näiden lisäksi on olemassa vielä GR Parts eli osia voi ostaa erikseen ja rakentaa niistä mieleisensä auton.

Japanissa esimerkiksi Toyota Vitz eli Yaris tulee myyntiin GRMN-, GR- ja GR Sports -mallina. Se on ainakin toistaiseksi ainoa GRMN-malli, sillä Prius, GT86, Harrier (Lexus RX), Mark X ja pari tila-automallia ovat pian saatavissa GR-malleina.

Uusien Toyota-mallien myynti aloitetaan ainakin Japanissa. Voidaan vain toivoa, että ne otetaan pian mukaan mallistoon myös muualla maailmassa.