Nykyinen Honda Gold Wing on ollut myynnissä perusrakenteeltaan samanlaisena jo 16 vuotta ilman merkittäviä muutoksia. Kuusi vuotta sitten huhuttiin patenttihakemuksen perusteella, että Honda aikoo asentaa suurimpiin pyöriinsä nelisylinterisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin yhdistelmän.

Tuolloin hanke ei toteutunut, mutta nyt Gold Wing tulee nähtävästi myyntiin F6B- ja F6C-malleina, joissa on edelleen 1,8-litrainen bokserikuutonen.

Moottoria on kehitetty edelleen täyttämään Euroopan päästömääräykset. Sen rinnalle tulevat halvemmiksi vaihtoehdoiksi F4B ja F4C, jotka ovat hybrideitä.

Lisävarustelistalta löytynee kaksoiskytkinvaihteisto. Sellainen on ollut tähän saakka tarjolla Hondalla nelisylinterisen moottorin kanssa. Nyt sen saa myös kuutosen kanssa, ainakin siitä päätellen, että F6B:stä puuttuu kuvissa kytkinkahva.

Odotettavissa on seitsemän eteenpäin vievää vaihdetta ja pakki. Muita pyörän hienouksia ovat sähköllä säädettävä tuulilasi, moottorin ja kaksoiskytkinvaihteiston eri ajotilat.

Kuljettajan paikalta katsoen mittaristo ja näyttöruutu ovat selkeämpiä kuin ennen ja tietenkin digitaalisia. Kädensijoissa on edelleen paljon katkaisimia, mutta sitä ei voi varmaan estää huomioon ottaen pyörän varustelun.

Kaikki uuden Honda Gold Wingin salaisuudet paljastetaan virallisesti lokakuun lopulla.