Kun BMW i3 tuli myyntiin viisi vuotta sitten, siinä oli energiasisällöltään 22,6 kWh:n akku, jossa kennojen kapasiteetti oli 60 Ah. Ensin akkuja kehitettiin 33 kWh:in ja 94 Ah:in, ja nyt saatavana on vielä suurempi akkupaketti. Energiasisältö on melkein kaksinkertainen 42,2 kWh, ja nyt käytössä on 120 Ah:n kapasiteetti.

Tavallisella verkkovirralla akusto saadaan ladattua 80-prosenttisesti 15 tunnissa. Käyttämällä BMW:n seinälatausasemaa aika tippuu kolmeen tuntiin, ja pikalatausasemalla homma onnistuu 42 minuutissa.

Tärkeintä käyttäjän kannalta on se, että nyt toimintamatka on uuden WLTP-mittaustavankin mukaan kolmesataa kilometriä ja i3s-mallilla vähän vähemmän. BMW:n mukaan kummankin mallin realistinen ajomatka yhdellä latauksella on noin 260 kilometriä, mikä on kuutisenkymmentä kilometriä pidempi kuin aiemmin.

Kompaktista koostaan huolimatta i3 on ripeä. Se kiihtyy 125 kilowatin teholla nollasta sataan 7,3 sekunnissa. Urheilullisemmassa i3s:ssä on kymmenen kilowattia tehokkaampi moottori, joka nipistää kiihdytysajasta neljä sekunnin kymmenystä.

Muita vuosimallin 2019 i3:n uudistuksia on ulkoväreissä ja sisustusmateriaaleissa. Tietoviihdejärjestelmän ohjelmistoa on päivitetty ja auton verkkoon voi liittää peräti kymmenen laitetta. Uutta on myös vakiona olevien LED-valojen tilalle lisävarusteena saatavat mukautuvat LED-valot, joissa on matriisikaukovalot.

Uusi BMW i3 120 maksaa 43 445 euroa, ja s-malli on nelisentuhatta euroa kalliimpi. Saatavana on viidensadan euron lisähintaan Charged Edition, joka tuo mukanaan muun muassa navigaattorin, pikalatausaseman, ilmastointiautomatiikan ja muutamia mukavuusvarusteita.

Päivitys 3.10. Korjattu tieto, että ampeeritunti viittaa kapasiteettiin, ei jännitteeseen, kuten jutun aiemmassa versiossa virheellisesti kerrottiin.