Voidaan sanoa, että BMW paljastaa kaiken tulevasta i3-mallistaan, mutta läpileikkauskuvat eivät kerro auton ulkomuotoa.

BMW on esitellyt i3-malliaan konseptina jo sen verran pitkään, että auton lopullinen ulkonäkö on varsin hyvin selvillä. Aivan tarkat yksityiskohdat tuotantoautosta ovat vielä hämärän peitossa, kunnes BMW kertoo eDrive-ohjelmastaan kuluvan kuun 29. päivänä New Yorkissa.

BMW on saanut pidettyä runsaalla hiilikuidun käytöllä ja esimerkiksi erittäin kevyillä vanteilla i3:n painon alle 1 200 kilossa. Auton painonjakauman kerrotaan olevan yhtiön tyyliiin 50:50.

Uudelleen kehitetty sähkömoottori on lähellä taka-akselia ja kehittää 125 kW sekä 250 Nm. Voimansa vain 50 kilon painoinen moottori lähettää takapyörille yksivaihteisen vaihteiston kautta. Suorituskyky on hyvä, sillä nollasta 60 km/h auto kiihtyy 3,5 sekunnissa ja 100 km/h saavutetaan noin seitsemässä sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 150 km/h.

Voimansa moottori saa litiumioniakuilta, joilla toimintamatkaksi saadaan 130 – 160 kilometriä. Matkaa saadaan vähän yli kymmenen prosenttia lisää, jos maltetaan ajaa ECO PRO -säädöillä ja vielä toinen vastaava lisäys tulee ECO PRO+ -säädöillä.

Auton voi tilata myös lisähintaan polttomoottorilla, joka on BMW-moottoripyörissä käytettävä kaksisylinterinen 0,65-litrainen. Sen 25 kW lataavat akustoa ja toimintamatka saadaan liki 300 kilometriin. BMW lupaa, että tavaratila ei pienene ja 9 litran polttoainesäiliö on auton etuosassa.