Yksi Pariisin autonäyttelyn todellisista saksalaisista helmistä on maailman ensiesittelyssä oleva BMW 3-sarja. Kaukaa auton tunnistaa heti 3-sarjalaiseksi, mutta mitä lähemmäksi autoa menee, sitä enemmän uusia yksityiskohtia löytyy.

Keulan ilmettä muuttavat ennen kaikkea uudet ajovalot, jotka ovat uudessa 3:ssa aina led-valot. Lisävarustelistalta löytyvät aktiiviset ja mukautuvat ajovalot, joissa BMW kertoo olevan tehokkaat laser-kaukovalot. Takaoven klassinen muotoiluelementti on aikaisempaa näyttävämpi, joskin muodostuu C-pilariin liitetystä kappaleesta.

Takaoven klassinen muotoiluelementti on aikaisempaa näyttävämpi, joskin muodostuu C-pilariin liitetystä kappaleesta. Pakoputken ulostulot ovat aina molemmilla puolin autoa.

Sisätilat ovat ottaneet askeleen modernimpaan suuntaan. Mittaristo ja uusi keskusnäyttö ovat hyvin kuljettajan ulottuvilla, mikä lisää BMW:n ennestään tuttua kuljettajakeskeistä tunnelmaa.

Etulasi on aikaisempaa loivemmassa kulmassa pienempää ilmanvastusta varten. Takaistuimella pää hipoo kattoa, mutta muuten siellä on sopivasti tilaa.

Ohjaamo tuntuu edelleen rakentuvan kuljettajan ympärille. Kaikki hallintalaitteet ovat hyvin ulottuvilla, ja istuin sekä ajoasento tuntuvat luontevilta.

Alkuvaiheessa moottorivalikoima koostuu 330i-bensiinimoottorista ja 320d-dieselistä, joka on saatavilla myös Xdrive-nelivetomallina. Suomen mallistossa 3-sarjalaiset tulevat aina kahdeksanvaihteisella automaattivaihteistolla.

Uuden 3-sarjan ajo-ominaisuuksien luvataan parantuneen, jota edesauttaa varmasti 43 milliä kasvatettu raideleveys ja 55 kg painonpudotus. Sedan-mallin painonjako on tasan 50/50 etu-ja taka-akselin välillä.

Uuden 3-sarjan lanseeraus on Suomessa maaliskuussa 2019. Jo ennen ensi kevättä auto on ennakkomyynnissä. Vielä vahvistamaton lähtöhinta 320 d A -mallille on 44 280 euroa.