Divo on seuraava askel Bugattin upeassa tarinassa, jossa se pyrkii valmistamaan planeettamme hurjimpia autoja. Lähtökohtana on ”tavallinen” Chiron, jonka moottori kehittää 1,1 megawattia. Divo tulee olemaan kevyempi ja nopeampi ainakin radalla. Tekniikkaan ei olla tekemässä muutoksia.

Divo on toinen muunnelma Chironista aiemmin tänä vuonna esitellyn Sportin jälkeen. Uusi malli on nimetty ranskalaisen kilpa-ajaja Albert Divon mukaan, joka voitti Bugattilla Targa Florion kilpailun kaksi kertaa 1920-luvun lopulla. Tuo kertoo, miksi Bugattin pääjohtaja Stephan Winkelmann kertoo Divon olevan tehty kaarteita varten.

Toistaiseksi ei tiedetä, millaisia muutoksia autoon on tehty, mutta hintalapun mukaan moni asia on parantunut. Tiedotteessa luvataan enemmän autoa maahan painavaa voimaa ja suurempia g-voimia kaarteissa.

Vaihteisto on lainattu kilpa-autoista, mikä parantaa kiihtyvyyttä. Niinpä Divon pitäisi alittaa vakio-Chironin nollasta sataan kiihdytyksen 2,5 sekunnin aika.

Siinä missä Chiron maksaa ilman Suomen autoveroa 2,65 miljoonaa euroa, Chiron Divon hinta on lähes kaksinkertainen, tasan viisi miljoonaa euroa. Niitä ei riitä kaikille, vaan vain neljäkymmentä nopeinta saa omansa.

Bugatti esittelee uutuuden Kaliforniassa, Montereyssä elokuun 24. päivänä.