Jatkossa Cadillac XTS muistuttaa paljon enemmän yhtiön toista kookasta mallia, CT6:ta. Keula on saanut komean uuden ilmeen, joka on lainattu lähes sellaisenaan viime vuonna esitellystä Escalasta. Myös takaosa on entistä tyylikkäämmän näköinen ja niin ikään linjassa CT6:n kanssa.

Sisällä on tehty merkittäviä uudistuksia, sillä XTS:n etuistuimet ovat nyt rakenteeltaan uudet. Ne ovat aiempaa mukavammat ja matkustaminen on miellyttävämpää myös paremman äänieristyksen ansiosta.

Perusmoottorina jatkaa 224 kilowatin tehoinen 3,6-litrainen V6 nykyaikaan vähän vanhanaikaisen kuusivaihteisen automaatin kanssa. Valittavana on nyt myös urheilullisempi XTS Platinum V-Sport, jonka konepellin alla on kaksoisahdettu kolmesataa kilowattinen V6-moottori. Koska tehoa on noin paljon, autossa on neliveto vakiona.

Cadillac on nostanut XTS:n turvavarustuksen ja yhdistettävyyden modernille tasolle. Tietoviihdejärjestelmä pyrkii seuraamaan intuitiivisesti kuljettajan toiveita ja sen toiminnat voi säätää entistä paremmin mieleisikseen.