Corvetten vuoden 2001 malliston kovakattoinen versio vaihtaa nimeä ja imagoa. Vaikka kori onkin vanha tuttu, sykkii sisällä raaserin sielu ja sydän.

Tyyppinimi Z06 on kunnianosoitus Vetten luojalle ja ensimmäiselle pääinsinöörille Zora Arkus-Duntoville, joka räätälöi mallivuodeksi 1963 myyntiin Z06 PRO Vetten. Se voitti ensimmäisen kilpailun, johon sillä osallistuttiin, suoraan tuotantolinjalta Riversiden radalle rahdattuna. Uudessa mallissa on sama juoni. Turvakaaret sisään ja kapinoimaan, kehottavat Chevroletin myyntitykit.

Koriksi on valittu keveyden ja jäykkyyden ansiosta viime vuonna esitelty kovakattoinen versio, joka ensi vuonna on saatavissa vain Z06-mallina. Tehdas sanoo sen olevan kautta aikojen nopein ja ajettavuudeltaan paras tuotanto-Vette. Raaserin sydän on uusi LS6-moottori, joka pohjautuu perus-Vetten 5,7-litraiseen LS1-vinkkeliin. Uuden moottorin iskutilavuus on säilytetty samana, mutta pikku jekuilla siitä on kutkutettu 12 prosenttia enemmän tehoa tämänvuotiseen LS1:een verrattuna.

Korin ilme on pitkälti vanhan kaltainen. Nokan ilmanottoaukot ovat toimivat, takajarruja varten oven taakse alas on lisätty omat ilmanottoaukkonsa ja jarrujen satulat on maalattu punaisiksi. Muskeliajat ovat palanneet.

(Tiivistelmä Jukka Sihvosen artikkelista TM 13/2000, s. 62-63)