Itse asiassa hivenen uudistunut Chevrolet Spark nähtiin jo kuukausia sitten, mutta matka Koreasta Suomeen on pitkä.

Otetaan alkuun pieni kertaus Chevrolet Sparkin historiasta. Sen esi-isä on Chevrolet Beat konseptiauto, jonka yleisö valitsi vuonna 2007 ylivoimaisella äänten enemmistöllä pikkuauton kehityksen perustaksi kahden muun konseptin joukosta. Kolme vuotta myöhemmin uusi Spark tuli kauppoihin.

Nyt Chevroletin pienin malli on hivenen uudistunut varsinkin keulan osalta. Sisällä on uusia materiaaleja ja järkevämmin suunniteltu keskikonsoli. Tekniikkaan ei ole tehty muutoksia, vaan tarjolla on joko 1,0- tai 1,2-litrainen moottori ja varustelu menee moottorin koon mukaan.

Perusmalli on Spark 1,0 LS, jonka 10 990 euron hinta sisältää hyvän turvavarustelun ja muun muassa nykyisin välttämättömänä pidettävän ilmastoinnin. Lisäämällä pinoon 2 600 euroa, saa 1,2 LTZ:n. Silloin kulku on kerkeämpää ja varustelu kattavampi peruutustutkaa ja 15-tuumaisia aluvanteita myöten.