Chrysler Crossfiren kangaskattoisen avomallin markkinoille tulo ei ollut yllätys. Itse asiassa sellaista osattiin jo odottaa ja ennakoida coupé-mallin tullessa markkinoille.

Kangaskatto menee automaattisesti piiloon luukun alle ja tulee sieltä esiin 22 sekunnissa. Aivan loppuun saakka katon automatisointia ei kuitenkaan ole viety, sillä lukitus ja avaus on tehtävä käsin.

Crossfiren koria on jouduttu avomalliin vahvistamaan, mutta pieni kaksipaikkainen urheiluauto on jo valmiiksi tukeva. Näin on pärjätty melko pienillä vahvikkeilla, kuten 36 kilon lisäpainosta coupéhen verrattuna voi päätellä.

Moottori ja voimansiirtolinja tulevat Mersulta, ja nokalla on 3,2 litran V6-moottori. Varustukseen kuuluu ESP-ajonvakautusjärjestelmä, joka myös estää takapyörien sutimisen voimakkaissa kiihdytyksissä. Lyhyt ja voimakas takavetoinen ei välttämättä olekaan niitä helpoimpia hallittavia, joten ESP on paikallaan.

Crossfire Roadster vaikuttaa tukevalta ja jämäkältä, olipa katto auki tai kiinni. Leveät ja matalat renkaat tarjoavat hyvän pidon, mutta vastavuoroisesti ne eivät ole kovin mukavat tai hiljaiset, etenkin kun niihin yhdistetään kova alusta.

Chrysler Crossfire Roadster tulee kesällä Suomeen, mutta hintaa sille ei vielä toistaiseksi ole vahvistettu. Sitä kuitenkin voi pitää varmana, että Roadster on kovakattoista kalliimpi.

(Tiivistelmä Hannu Ahosen artikkelista TM 10/04, s. 37)