Berlingo on autona varsin persoonallinen. Sen tornimainen olemus suorastaan houkuttelee ideoimaan lisää. Modutop-kattorakenne on varustepuolen uusimpia sovelluksia. Uutta on myös 1,6 litran moottori.

Citroën Berlingon ylen runsasta pääntilaa hyödyntävälle kattorakenteelle on annettu nimi Modutop. Siinä sisällä tuulilasin yläpuolella olevan hyllyn keskellä on kannellinen lokero. Se on varustettu sekä CD-levyjä että kasetteja varten ja kolonsa on myös parille maksu- tai kulkulupakortille. Hylly jatkuu edessä istuvien pääntilojen välissä keskellä kattoa. Etuselkänojien kohdalla on poikittainen umpinainen kattoelementti, jossa on kaksi takamatkustajien suuntaan avautuvaa kannellista lokeroa ja nelinopeuksinen, kolmen suunnattavan ja suljettavan suuttimen kautta auton sisäilmaa liikutteleva tuuletuspuhallin. Sen säätökiekko on elementin alapinnassa keskellä, ja kiekon molemmin puolin on lukuvalo. Lokeroiden tilavuus on 11,5 litraa ja kummassakin on 12 voltin virtapistoke

Lisäksi tavaratilan yläpuolella on 50 litran vetoinen kuljetuslaatikko, joka avautuu takareunastaan. Sen saa myös irrotetuksi. Modutop säilyttää Berlingon väljän pääntilan, sillä rakenteet eivät sijoitu matkustajien kohdalle. Katon ja sisustuksen yläosan väritys on kermanvaalea, joten myös väljyyden vaikutelma tehostuu. Kattomoduulin suunnitellut ranskalainen insinööri on heittäytynyt leikkisäksi, sillä katossa on viisi pientä kattoikkunaa – yksi kunkin istumapaikan yllä. Berlingo on muutenkin varsin valoisa, joten tummennetulla lasilla varustettujen kattoikkunoiden valoisuutta lisäävä vaikutus on olematon. Ne eivät myöskään avaudu, ne vain ovat olemassa ja tarjoavat näkymän ylös.

Ulkopuolinen tarkastelu kertoo kattomoduulin asennetun koko katon mittaiseen aukkoon. Berlingoonhan saa kokomittaisen kangaskattoluukun, joten aukonteko on korin tekijöille tuttua, ja kyseessä on sama aukko. Mittatarkistusten puuttuessa väite jää kuitenkin vahvan oletuksen tasolle.

Merkittävä muutos Berlingo-mallistossa on 1,8 litran moottorin korvaaminen 1,6-litraisella. Syyksi voi ounastella vaikkapa tiukentuvat päästömääräykset. Käyttäjälle muutos merkitsee pienempää polttonesteen kulutusta. Uuden moottorin yhdistetty EU-normikulutus on 7,4 l/100 km, mikä on 1,5 vähemmän kuin entisen 1,8-litraisen.

(Tiivistelmä Hannu Lindellin artikkelista TM 5/2001, s. 61)