Citroën ei ole kertonut syytä siihen, miksi suurta julkisuutta saavuttaneesta Picasso-nimestä luovutaan sen tila-autoissa. Todennäköisiä syitä on kaksi. Joko sopimus on tehty kahdenkymmenen vuoden ajaksi tai sitten nimen käyttöä on pidetty liian kalliina. On myös mahdollista, että nuo molemmat arviot pitävät paikkansa.

Joka tapauksessa Spacetourer-nimitys on yhtenäinen nykyisen Jumperin tila-autoversion kanssa. Ulkoisesti muutos Picassosta Spacetoureriksi ei näy C4:ssä kuin korin takaosan merkissä. Tekniikkaan on tehty merkittävä parannus, sillä muiden PSA Groupin mallien tapaan automaattivaihteisto on päivitetty 8-vaihteiseen Aisinin valmistamaan.

Uudesta vaihteistosta on vain hyvää sanottavaa vanhaan kuusivaihteiseen automaattiin verrattuna. Tärkein parannus on polttoaineenkulutuksen putoaminen seitsemällä prosentilla. Kahden lisävaihteen ohella siihen vaikuttaa moottorin sammutusautomatiikan käyttö pysähtymisen lisäksi alhaisissa nopeuksissa. Lisäksi uusi vaihteisto on kaksi kiloa vanhaa kevyempi ja kooltaan pienempi.

Ensimmäiset uudet Citroën C4 Spacetourerit ja Grand C4 Spacetourerit saadaan Ranskassa asiakkaille toukokuussa. Suomeen päivitetyt mallit ovat tulossa kesällä.