Vaikka Peugeot esitteli ensimmäisenä konsernin uutta teknologiaa edustavan Hybrid4:n, ehti Citroën Suomessa ensin hinnan kanssa.

Suomeen on saanut kaksi Citroën DS5 Hybrid4:ää, joiden avulla maahantuoja esittelee medialle ja asiakkaille uutta tekniikkaa. Olemme kertoneet Hybrid4-tekniikasta jo monta kertaa, mutta käydään se pikaisesti läpi. Keulalla on 2,0-litrainen 120 kW kehittävä turbodiesel eli PSA-kielellä HDi. Takana on hetkellisesti 27 kW ja jatkuvasti 20 kW tehon antava sähkömoottori.

Moottoreilla ei ole mekaanista yhteyttä, mutta elektroniikka säätelee koko ajan niiden toimintaa pyrkien mahdollisimman alhaiseen kulutukseen. Rauhallisessa kaupunkiajossa voi liikkua pelkästään sähkön voimalla ja sillä ajoon on oma asetus. Toisaalta voi kytkeä molemmat moottorit toimintaan 4WD-asetuksella tai valita Sport-ohjelman, jolloin tehoa on käytössä mahdollisimman paljon.

Vaikka nelivetoisessa autossa on tehoa enimmillään 147 kW, on sen yhdistetty kulutus 17-tuumaisin pyörin vain 3,8 l/100 km ja vastaavat CO2-päästöt 99 g/km. Sport Chicissä on 19-tuumaiset pyörät, jotka nostavat kulutusta 0,3 l/100 km ja päästöjä 8 g/km.

Hinnat alkavat Chic-varusteisen version 45 991 eurosta. So Chic maksaa 48 361 euroa ja kallein Sport Chic 53 298 euroa. Hybridi on vajaat 6 000 euroa vastaavasti varusteltua automaattivaihteista HDi 163-mallia kalliimpi. Ensimmäiset asiakkaille toimitettavat autot saapuvat Suomeen marraskuussa.