Dacian pian esiteltävässä uudessa mallissa on kaksi yllättävää piirrettä.

Viikon kuluttua Moskovan autonäyttelyssä esitellään uusi Logan Stepway, jonka keulalla ei suinkaan ole Dacian merkki, vaan siellä komeilee Renaultin ”salmiakki”. Toinen yllätys on suuri maavara, jota onkin peräti 195 mm eli ihan katumaasturimainen lukema. Venäläiset autonostajat ovat innostuneet korotetuista autoista.

Kaikki Venäjällä valmistettavat Dacian mallit myydään siellä Renaulteina. Nyt kun myös porrasperäisestä Loganista esitellään ”maasturimainen” Stepway, löytyy tuo vaihtoehto kaikista malleista. Selkeä kilpailija Dacia-uutuudelle löytyy omasta leiristä, sillä vähän aikaa siten esiteltiin Lada Vesta Cross.

Logan Stepwayn maasturimaisuus loppuu kylläkin vakiota suurempaan maavaraan, pyöriin sekä korin suojamuoveihin. Nimittäin nelivetoa autoon ei ole saatavissa eikä edes tasauspyörästön luistonrajoitinta löydy lisävarusteista.

Ulkonäköön on lainattu piirteitä Sandero Stepwaystä ja varustelista on pidempi kuin muissa Logan-vaihtoehdoissa. Uutena keksintönä on Renault Start, jolla auton voi etäkäynnistää ja lämmittää moottorin ennen ajoon lähtöä kovilla pakkasilla.

Venäjällä Logan Stepwayn moottoriksi voi valita 1,5-litraisen turbodieselin tai 1,6-litraisen vapaasti hengittävän bensiinimoottorin. Jälkimmäisestä on kolme vaihtoehtoa, joiden tehot ovat 60, 75 ja 83 kilowattia.

Vaihteisto on käsivalintainen kaikkien paitsi tehokkaimman bensiinimoottorin kanssa, sillä sen yhteyteen saa CT-vaihteiston.