Monet japanilaiset automallit ja varsinkin niiden erilaiset versiot on tarkoitettu ainoastaan kotimaan markkinoille. Monissa tapauksissa niitä jäädään kaipaamaan, mutta tämä Boon Style saa mielestämme ihan rauhassa jäädä japanilaisten yksinoikeudeksi.

Daihatsu oli aikanaan myynnissä Suomessakin, kunnes Toyota päätti vetää omistamansa merkin pois Euroopan markkinoilta. Daihatsun osaaminen kohdistuu pikkuautoihin, ja se on ollut erityisen taitavat tekemään japanilaisen kei-luokan hyvin pieniä autoja.

Daihatsu Boonia myydään myös nimellä Sirion, jollainen oli aikanaan meidänkin markkinoillamme. Saman auton voi ostaa myös Toyota Passona, joka eroaa vain hivenen ulkonäöltään ja tietenkin logoiltaan.

Kaikissa on keulalla kolmesylinterinen 1,0-litrainen viisikymmentä kilowattia kehittävä moottori eli samanlainen kuin Toyota Aygossa. Japanissa näissä malleissa on aina portaattomasti toimiva automaattivaihteisto ja vetotavan (etu- tai neliveto) voi valita itse.

Suomessa on tutkittu, että naiset haluavat ostaa aivan samanlaisia autoja kuin miehetkin. Erityisistä naisten autoista puhuminen koetaan alentavaksi, ja sellaiset myyntiväittämät johtavat varmasti kaupankäynnin kariutumiseen.

Japanissa asiat ovat toisin, kuten tämän Daihatsun värityksestä voidaan päätellä. Viittaukset naisellisuuteen ovat tässä tapauksessa kuitenkin vielä mietoja verrattuna aikanaan Japanissa myynnissä olleeseen Hello Kitty -erikoismalliin.

Vastikään uudistuneen Boonin Style-versiota markkinoidaan sen pehmeiden, pyöreiden linjojen ja söpön silhuetin avulla. Ja värihän on niin korissa kuin sisustuksessa vaaleanpunainen.

Ulkovärin nimi on Juicy Pink Metallic eli mehukas vaaleanpunainen ja sen saa joko yksivärisenä tai valkoiseen kattoon yhdistettynä. Toisena vaihtoehtona on Powdery Beige Metallic, joten kohderyhmästä ei ole epäilystä.

Stylessä on lisäksi sitä varten suunnitellut 14-tuumaiset kevytmetallivanteet, LED-sumuvalot, valkoista koristelua korissa, erikoisverhoilu ja lasit, jotka suodattavat sekä infrapuna- että ultraviolettivaloa.

Halvimmillaan Daihatsu Boonin saa Japanissa alle 10 000 eurolla ja kalleimpien versioiden hinnat nousevat yli 15 000 euroon. Naisostajille tarkoitetut Stylet ovat hintahaitarin ylemmässä päässä.