Ensimmäinen suunnitelma Pohjois-Amerikan markkinoille menosta Mahindra & Mahindralla oli vuosikymmen sitten, mutta se päättyi katastrofiin vuonna 2012. Tarkoituksena oli myydä nelivetoista Scorpio-avolavaa.

Autoa ei hyväksytty myyntiin ja sopimuksen allekirjoittaneet vähittäismyyjät haastoivat intialaisyhtiön oikeuteen. Joukko oli mielestään sijoittanut myyntiin lähes kymmenen miljoonaa dollaria ja antanut tietoa sadan miljoonan dollarin arvosta.

Nyt lähdetään liikkeelle aivan uudella tavalla. Viikon päästä maanantaina  järjestetään lehdistötilaisuus, missä kerrotaan uuden kokoonpanotehtaan rakentamisesta. Mahindran valmistamat autot eivät ehkä ole aivan sopivia Yhdysvaltojen markkinoille, mutta apu tulee intialaisten omistamalta eteläkorealaiselta SsangYongilta. Sen tuotteet ovat kehittyneet nopeaan tahtiin ja tulossa on vuosittain uusi katumaasturimalli.

Tehtaan rakentamisen ja valmistumisen aikataulu on vielä avoin tuotannon aloittamisesta puhumattakaan. Mutta näyttää vahvasti siltä, että yhdysvaltalaisten automarkkinat kasvavat lähivuosina uudella merkillä.