Vuonna 2013 Ferrari esitteli LaFerrarin, jonka 6,3-litrainen V12-mooottori kehitti 588 kilowattia, minkä apuna oli vielä 120 kilowattia kehittävä sähkömoottori. Siis yhteensä voimaa oli käytettävissä yli seitsemänsataa kilowattia. Umpikorisia LaFerrareita valmistettiin viisisataa kappaletta ja sen lisäksi vielä vähän yli kaksisataa avokorista Apertaa.

Ferrarin pääjohtaja Sergio Marchionne on nyt vahvistanut, että vuonna 2019 Ferrarilta tulee myyntiin hybridi vapaaseen myyntiin. Tässä autossa on V8-bensiinimoottori ja sähkömoottori.

Marchionnen mukaan ei ole vielä täysin varmaa, mihin Ferrari-malliin voimalinja asennetaan. Johtaja puhuu tuossa kohtaa varmasti muunneltua totuutta, sillä tässä kohtaa suunnitelmat on tehty jo paljon pidemmälle.

Ajankohta sopisi joka tapauksessa erinomaisesti Ferrarin ensimmäiseen katumaasturiin, joka sekin esitellään vuonna 2019. Marchionnen mielestä heidän katumaasturinsa vaatii enemmän kuin perinteisen hybridin, mikä viittaa vahvasti lataushybridiin. Johtaja lupaa, että voimalinja on sellainen, ettei kukaan jää enää kaipaamaan V12-moottoreita.