Uusia automalleja mukana oli seitsemän kappaletta ja ne menestyivät varsin hyvin. BMW:n 6-sarja, Hyundai Kona, Jaguar F-Pace ja Kia Stinger saivat kaikki parhaan mahdollisen viiden tähden tuloksen.

Kia Stonic jäi perusvarustein kolmeen tähteen, mutta lisävarusteena saatava turvapaketti nosti senkin parhaaseen arvosanaan. Dacia Dusterin toinen sukupolvi ja MG ZS olivat kumpikin kolmen tähden autoja. Niissä ei ole kaikkia nykyisin Euro NCAP:n testissä vaadittavia turvavarusteita, kuten automaattista hätäjarrutusjärjestelmää.

Toinen puoli testatuista oli uudistuneita malleja. Niistä ainoastaan Toyota Yaris ylsi viiteen tähteen. Sen pikkuveli Toyota Aygo sai kolme tähteä ja turvapaketti lisää tulokseen vielä yhden tähden. Alfa Romeo Giulietta, DS 3, Ford C-Max/Grand C-Max ja Opel Karl ansaitsivat kaikki kolme tähteä, joka ei kasvaneen vaatimustason mukaan ole huono tulos.

Sen sijaan vuodesta 2005 myynnissä olleen Fiat Punton jääminen ilman tähtiä kertoo vakuuttavasti autojen turvallisuuden nopeasta kehityksestä. Se saa ikävän kunnian olla Euro NCAP:n ensimmäinen auto, joka ei saa ainuttakaan tähteä.

Saadakseen edes yhden tähden on saatava minisumma pisteitä kaikista neljästä arvostelukohteesta. Fiat Punto olisi yltänyt aikuisten, lasten ja jalankulkijoiden turvallisuudessa vähintään kahteen tähteen, mutta turvavarusteista tuli pyöreä nolla. Autossa on ainoastaan kuljettajan turvavyön muistutin eikä sitten muuta. Fiat Punto ei ole ollut Suomessa myynnissä enää vuosikausiin.