Yhdysvalloissa muskeliautojen markkinoilla Ford Mustang on tänä vuonna yhdeksän kuukauden jälkeen reippaassa johdossa reilun 60 000 auton myynnillä. Toisena on Dodge Challenger vajaat kymmenentuhatta vaatimattomammalla rekisteröintimäärällä. Chevrolet Camaro on jätetty tylysti pronssille, sillä se ei ole saanut kokoon edes 40 000 auton myyntiä.

Tilannetta ei yhtään paranna se, etteivät Camaro-fanit ole lainkaan innostuneet vuosimalliin 2019 tehdyistä muutoksista. Äänestyksen mukaan yli puolet Camaroa harkitsevista piti aiempaa keulaa paljon parempana.

Chevrolet esittelee lokakuun lopulla SEMA:ssa Camaro SS Shock Conceptin, johon tehdyt muutokset, kuten Chevrolet-merkin sijoitus, on tarkoitus ottaa nopeasti käyttöön myös tuotantomalleissa.

Chevrolet suunnittelee myös muutoksia tekniikkaan ja hybridimallien esittelyä, sillä myös arkkiviholliselta on tulossa Mustang Hybrid. Nopein muutos on uuden nelisylinterisen 2,7-litraisen turbon tulo keulalle. Vuosimallin 2019 Silveradossa esitelty moottori kehittää 231 kilowattia ja sillä varustettuna Camaro kiihtyisi nollasta sataan vähän yli viidessä sekunnissa. Moottori voisi korvata nykyisen kaksilitraisen turbon ja se kilpailisi tasaväkisesti yhtä paljon hevosvoimia kehittävän Ford Mustangin 2,3-litraisen EcoBoostin kanssa.

Vähän kauempana tulevaisuudessa on kaksi hybridiä. Ensimmäinen niistä on 2,0-litraisen turbon ja sähkömoottorin yhdistelmä, joka kehittäisi 272 kilowattia. Sillä varustettuna kiihdytysaika nollasta sataan olisi 4,5 sekunnin kieppeillä ja yhdistetty kulutus alle kahdeksan litraa sadalla.

Toinen hybridi tehtäisiin 6,2-litraisesta V8:sta, jonka teho kasvaisi 339 kilowatista 406 kilowattiin. Lisätehon avulla yhdysvaltalaisille tärkeä kiihdytysaika nollasta sataan putoaisi 0,3 sekuntia alle neljään sekuntiin. Samalla yhdistetty kulutus putoaisi kahdella litralla sadalla. Molemmat hybridit olisivat noin neljätuhatta dollaria vakiomallia kalliimpia. Hybridi-Camaroiden odotetaan olevan myynnissä vuonna 2020.