Pekingin autonäyttelyssä Ferrari vahvisti, että sen seuraavassa urheiluautomallissa hankitaan lisävoimaa formula 1-autoissa käytettävällä KERSillä.

Ferrari esitteli kaksi vuotta sitten Geneven autonäyttelyssä 599-mallista kehitetyn HY-KERS-konseptiauton, jolla esiteltiin hybridin mahdollisuuksia ja tasoitettiin sen tietä tulevaisuudessa. Kyseessä ei ollut vain pelkkä konsepti, vaan tekniikkaa on kehitetty edelleen ja Ferrari on patentoinut myös yksinkertaisemman hybridijärjestelmän.

Ferrari esitteli viime kuussa Pekingin autonäyttelyssä tulevan super- tai oikeastaan hyperautonsa tekniikkaa. Uuden Ferrarin nimeksi arvellaan Enzoa tai F70:tä ja esittäytymisen ajankohdaksi veikataan Pariisin autonäyttelyä. Varmistus tähän saadaan loppukesästä tai viimeistään syyskuun lopulla, kun autonäyttely avaa ovensa medialle.

Uudessa urheiluautossa on keskimoottori, joka on Ferrarin nopeimpien mallien tyyliin V12. Sen lisäksi autossa on kaksi sähkömoottoria ja kaksoiskytkinvaihteisto. Pienempi sähkömoottori antaa virtaa moottorin apulaitteille. Suurempi on sijoitettu moottorin vauhtipyörän ja vaihteiston väliin. Se antaa tarvittaessa lisävoimaa akkuihin varastoidulla sähköllä. Jarrutuksissa moottori toimii generaattorina ladaten jarrutusenergialla akkuja.

Järjestelmä on samanlainen kuin Magneti Marellin alun perin formula 1:iin kehittämä. Sillä parannetaan suorituskykyä kymmenellä prosentilla ja saavutetaan jopa 40 prosenttia pienempi kulutus ja hiilidioksidipäästöt. Parin vuoden takaiseen konseptiautoon verrattuna uusi järjestelmä on kymmenen prosenttia säästäväisempi.