Yhdysvalloista kantautuu surullisia viestejä Uudessakaupungissa valmistettavan Fisker Karman luotettavuudesta.

Heti alkuun on muistutettava, että Suomessa valmistettavien Fisker Karmojen viat eivät johdu täkäläisestä työn laadusta, vaan autoon asennettavasta tekniikasta. Reilun viikon sisällä ainakin kaksi Fisker Karmaa on pysähtynyt kesken ajon, ja vaatinut kuljetuksen korjaamolle. Fiskerin kannalta on erittäin kiusallista, että toinen autoista oli yhdysvaltalaisen kuluttajien asialla olevan Consumer Reports -lehden omistuksessa.

Lehti toteaakin ostavansa vuosittain noin 80 autoa ja tämä oli toimittajien muistin mukaan ensimmäinen kerta, kun auto hajoaa heti alussa kesken ajon. Matkamittariin oli ehtinyt kertyä 180 mailia eli vähän yli 300 kilometriä. Kojelautaan syttyi varoitusvalo ja kuljettajan pysähdyttyä hän ei saanut enää kytkettyä vaihdetta päälle.

Jo ennen tätä Fisker on pyytänyt Karmat kaksi kertaa korjaamolle päivitystä varten. Yhtiön tiedotteen mukaan he haluavat palvella ja asiakastyytyväisyys on tärkeää. Tiedote kertoo, että autoja on toimitettu jo lähes viisisataa ja heillä on paljon tyytyväisiä asiakkaita. CR:n auton vian syytä ei kuitenkaan kerrota/tiedetä.

Valitettavasti lupaavalta vaikuttavan Fisker Karman alkutaival ei ole kovin ruusuinen, sillä kaksi hajonnutta autoa viidestäsadasta (muista emme tiedä) on aika suuri määrä. Vika voi toki olla hyvin pienikin, mutta yli 100 000 euron hintaisen auton ostajat edellyttävät yleensä autoltaan virheetöntä luotettavuutta.