Ford laajentaa Fiesta-mallisarjaansa entisestään tuomalla odotetun, urheilullisen ST-mallin myyntiin. Sukupolven vaihdoksen yhteydessä moottorin sylinterimäärä pieneni neljästä kolmeen ja iskutilavuus supistui 1,5 litraan.

Tehoa on edelleen 147 kilowattia ja auton menohalut kunnossa. Polttoaineen säästämiseksi moottorissa on sylinterin (!) lepuutusjärjestelmä, joka tiputtaa käytössä olevien sylinterien määrän kolmesta kahteen.

Vakiovarusteisiin vireimmässä Fiesta ST:ssä kuuluu etukamera, jonka avulla toimivat kaistavahti ja kaistavaihtoavustin. Autossa on manuaali-ilmastointi, jonka voi vaihtaa automaattisesti toimivaan vajaalla kahdellasadalla eurolla. Kojelaudassa on 8-tuumainen kosketusnäyttö, johon voi kytkeä älypuhelimen.

Vakiorenkaat ovat 17-tuumaiset ja tuumaa suuremmat saa 508 euron lisähintaan. Lisävarustelistalta löytyy paljon tavaraa, kuten älyavain (458 euroa), panoraamakatto tuhannella eurolla ja eritasoisia kuljettajaa avustavia järjestelmäpaketteja.