Pohjois-Amerikassa Ford Mondeon sisarmalli Fusion päivitettiin jo keväällä, mutta täällä Euroopassa odotellaan vielä virallista esittelyä. Mitään radikaalia ei ole tapahtumassa ainakaan sen perusteella, että nyt julki tulleita prototyyppejä on naamioitu vain vähän keulasta ja perästä.

Sähköistymisen vahvistaessa otettaan automarkkinoista Ford vihjaa, että Mondeo Hybridiä olisi kehitetty edelleen. Valmistajan mukaan sen polttoaineenkulutus ja hiilidioksidipäästö ovat hyvällä tasolla eli alhaisia. Tärkeä kehitysaskel on se, että jatkossa porrasperäisen korin lisäksi bensiini- ja sähkömoottorin yhdistelmä tulee saataville myös farmariin.

Ford lupaa kertoa enemmän uuden Mondeo Hybridin tekniikasta ja hinnoista lähempänä sen esittelyä vuoden 2019 puolella. On kuitenkin helppo arvata, että siinä käytettäisiin samaa 9,0 kWh litiumioniakkua, joka tuli vuosimallin 2019 Fusion Hybridiin. Sen avulla voi ajaa pelkällä sähköllä 40 kilometriä.

Nykyisessä Mondeo Hybridissä on vain 1,4 kWh:n litiumioniakku, joka riittää vain parin kolmen kilometrin ajoon sähköllä. Nykyisin Mondeo Hybridin hiilidioksidipäästö on 101 g/km, mikä putoaa huomattavasti uuden tekniikan avulla.

Uudistunut Mondeo Hybrid on osa Fordin sähköistämisohjelmaa, johon se investoi kymmenen miljardia euroa. Sen tuloksena yhtiö esittelee 16 sähköautoa ja 40 sähköistettyä autoa vuoteen 2022 mennessä.