* ALFA ROMEO suunnittelee tuovansa 4C Spiderin tuotantoon vuoden 2015 alusta. Tämä auto on siis vielä viimeisten yksityiskohtien hiontaan käytettävä koemalli. Spider ei tullut kenellekään yllätyksenä, sillä 4C:n hiilikuiturakenne ei kaipaa kattoa jäykisteekseen.

* TOURING SUPERLEGGERAN yksittäiskappaleina valmistama Alfa Romeo Disco Volante esiintyi tänä vuonna Geneven näyttelyosastolla tumman vihreänä. Autoa on myyty vain muutama kappale, ja valmistusmäärää rajaa tehokkaasti perustana käytetyn Alfa Romeo 8C:n rajalliset tuotantoluvut. Hintaa ei kannata kysellä, ellei autoon ihan oikeasti ole varaa.

* ALFA ROMEO oli 4C:n julkistuksen aikaan hyvin aktiivinen muistuttamaan, että sen moottori ei ollut sama vanha 1750-kuutioinen Giulietta QV:stä. Nyt he ovat yhtä innokkaita kertomaan, että Giulietta Quadrifoglio Verden uusi moottori on sama kuin 4C:ssä. Se on käytännössä kokonaan uusi alumiinimoottori, joka tosin on tehty entisiin mittoihin ja suorituskykyyn. Uusinta uutta QV:lle on automaattinen kaksoiskytkinvaihteisto.

* AUDI S1 on 170-kilowattisine moottoreineen tosinopea pikkuauto, mutta se on myös tavallaan pettymys. Rajattuna sarjana myyty A1 Quattro oli nimittäin vielä jonkin matkaa tehokkaampi, vaikka mallinimestä puuttui S. Uusi S1 näyttääkin hieman käyttöystävällisemmältä, ja tarjolla on myös viisiovinen versio. Neliveto kuuluu tietysti pakettiin.

* KOLMANNEN sukupolven Audi TT on noin 50 kg edeltäjäänsä kevyempi, sillä alumiinia on käytetty edeltäjääkin vapautuneemmin. Moottoritehoissakaan ei ole moittimista. TT:n saa 132 kW:n dieselillä tai 169 kW:n bensiinimoottorilla; TTS:n moottori on 228-kilowattinen kaksilitrainen. TT:n ohjaamo on minimalistinen kokonaisuus, jossa informaatio on keskitetty mittaristoon, ja esimerkiksi ilmastoinnin ohjaus suoraan suuttimiin.

* AUDI aloitti TT:n virittämisen ennen kuin sille saatiin edes tyyppihyväksyntä. Koemallin nimi on TT Quattro Sport Concept, jonka voimanlähteenä on 309-kilowattinen kaksilitrainen moottori.

* BENTLEY lomautti Speed-malliston Continental GT:n päivityksen yhteydessä. Nyt ilmeisen helposti myytävät Speedit ovat palanneet ryminällä. Tuplaturbo-W12:n teho on kivunnut 467 kW:iin, ja vääntöä tulee 820 Nm. Tosin tällä rättikattoversiolla huippunopeus on vain 327 km/h!

* BMW vastaa Mercedes-Benz B-sarjan menestykseen 2-sarjan Active Tourerilla. Se on ensimmäinen etuvetoinen BMW, joskin konsernissa on tästä paljon kokemusta Minin kautta. Nelivetokin tulee tarjolle. Ensimmäiset moottorit ovat 1,5-litrainen 3-sylinterinen bensaturbo ja 2,0-litrainen 4-sylinterinen turbodiesel, tunnuksiltaan 218i ja 218d.

* BMW jatkaa Gran Coupe -sarjaansa 4-sarjalla. Auto on siis teknisesti lähellä 3-sarjaa, mutta muotoiltu liukkaammin 4-sarjan Coupen tyyliin. Samanlainen ryhmittymähän on olemassa myös 5- ja 6-sarjoissa. Pieni nyökkäys 3-sarjan Gran Turismon suuntaan on katonrajaan asti aukeava tavaratilan luukku.

* BUGATTIN minisarja ”Les Légendes de Bugatti” saa jatkoa kolmena kappaleena valmistettavasta Rembrandt Bugattista. Nimi kuului itse asiassa autovalmistaja Ettoren veljelle, joka oli itse tunnettu kuvanveistäjä. Auton pohjana on Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, eli moottoriteho on 883 kW. Kaikki kolme autoa on jo myyty 2,18 miljoonan euron hintaan, ennen veroja.

* C1 on Citroënin versio PSA:n ja Toyotan pikkuautokolmikosta. C1:lle on saatu ehkä kaikkein persoonallisin ilme pyöreiden ajovaloumpioiden ja pystysuoran huomiovalorivin avulla. Korimallit ovat 3- ja 5-oviset sekä rättikatto. Tämä yksilö tosin on Sveitisissä pidettävän näyttelyn kunniaksi rakennettu koemalli, jonka varustelu ei vastaa myytäviä autoja.

* C4 CACTUS on Citroënin ehdotus yksilöllistä perheautoa etsivälle. Crossover-henkinen auto on etuvetoinen, eikä perustekniikassa ole muutakaan ihmeellistä, mutta ilme on aivan uusi. Ovissa kiinnittää huomion suojakumeihin, ja sisällä sohvamaiseen etupenkkiin.

* CITROËN C4 CACTUS AVENTURE

* SEIOTTOSEI on italialaisen Erminin ultrakevyt urheiluauto, jota kuljettaa turboahdettu kaksilitrainen Renault-lähtöinen moottori. Tehoa on noin 235 kW, ja omamassa on alle 700 kiloa. Itse asiassa vaikeasti luettava mallinimi kertoo italiaksi tarkan massan 686 kg.

* SPARTA on muotoilulegenda Sbarron nimeä kantavan koulun opiskelijoiden suunnittelema keltainen pörriäinen. Auto näyttää ulkoapäin kilpurilta, eikä tilanne muutu kuorien allakaan. Kokonaisuus rakentuu putkirungon ja turvakaarien ympärille. Ohjaamokin näyttää huipputason kilpa-autolta.

* FERRARI on uudistanut Californian ja samalla esitellään ensimmäinen turbomoottori sitten F40:n. Moottori on 3,9-litrainen V8, jonka teho on hienot 412 kW ja vääntö vielä makeammat 755 Nm. Moottorin kerrotaan olevan markkinoiden parhaat äänet tarjoava turbo, ja esimerkiksi Ferrarille tyypillinen kaksiulotteinen kampiakseli kuuluu asiaan.