Tuotantoautojen Nürburgringin Nordschleifen kierrosennätys on ollut vuosien ajan autonvalmistajien keskuudessa erittäin himoittu. Ennätyksiä ajetaan eri luokissa, mutta tietenkin todellinen kuningas on se kaikkein nopein.

Elokuussa 2009 tittelin otti haltuunsa Gumpert Apollo Sport, kun Sport Auto -lehden Florian Gruber kiersi kaksikymmentä kilometriä pitkän radan seitsemässä minuutissa ja 11,57 sekunnissa. Myöhemmin useampikin tuotantoauto on alittanut seitsemän minuutin rajan, mutta kymmenen vuotta sitten Gumpertilla ajettua aika oli todella vaikuttava. Etenkin kun otetaan huomioon valmistajan koko.

Moottorina Apollo Sportissa on Audilta peräisin oleva 4,2-litrainen tuplaturbo-V8, jonka teho on nostettu 515 kilowattiin. Ne välitetään sekventiaalivaihteiston kautta 1 200 kiloa painavan auton takapyörille. Kiihtyvyys oli auton syntyaikoihin todella sykähdyttävä eli kolme sekuntia nollasta sataan ja myös 360 km/h huippunopeus on edelleen vaikuttava.

Ennätysauto on myynnissä Sveitsissä Classic Driver -nimisessä liikkeessä. Apollo Sportin matkamittariin on kertynyt vuosien aikana 9 320 kilometriä ja sen saisi itselleen 333 000 eurolla.