Ensimmäiset autonvalmistajat siirtyvät jo vauhdilla mallivuoteen 2019, ja niiden joukossa on myös Maserati. Sen katumaasturin, Levanten saa nyt kahtena todella nopeana vaihtoehtona.

Sekä Levante GTS:n että Levante Trofeon konepellin alla on 3,8-litrainen V8-moottori. Voimaa on nyt entistä enemmän eli 405 tai 434 kilowattia. Suurin vääntömomentti on molemmissa malleissa 730 Nm.

Katumaastureiden suorituskykykisa on mennyt todella hurjaksi. Niinpä Levante GTS:n kiihdytysaika on 4,2 sekuntia ja Levante Trofeo alittaa neljän sekunnin rajan 3,9 sekunnillaan. Autojen huippunopeudet ovat vastaavasti 292 ja 304 km/h.

Ainakin Iso-Britanniassa myös bensiinimoottorien toiseen päähän tulee uusi malli, sillä 3,0-litraisen kuusisylinterisen moottorin saa jatkossa myös 258 kilowatin tehoisena. Maserati lupaa, että moottorin luoma äänimaailma edustaa merkin aitoa tyyliä, eikä suorituskyvyssäkään pitäisi olla valittamista.

Kiihdytys nollasta sataan onnistuu kuudessa sekunnissa ja huippunopeudeksi luvataan 251 km/h. Kulutus ei ole ihan alhaisimpia, vaan yhdistetty kulutus on yli kahdeksan litraa sadalla ja hiilidioksidipäästö on 270 g/km luokkaa.

Suomessa halvin bensiinimoottorinen Maserati Levante on 159 630 euroa maksava S-malli (316 kW), jonka hinnassa on yli 66 000 euroa autoveroa. Uusi Levante maksaa varmasti paljon vähemmän, mutta sille ei ole vielä ilmoitettu hintaa Suomessa.