Käyntinopeusmittarissa tulee punainen viiva vastaan yhdeksäntuhannen kierroksen kohdalla. Kahdeksantuhannen kolmensadan kohdalla kaksilitrainen suora nelonen antaa tehoa satakaksikymmentä hevosvoimaa litraa kohden. Hintaa ilolle tulee hieman yli tuhatkuusisataa markkaa hevosvoimaa kohden.

Honda S 2000:n valtti kaksipaikkaisten roadstereiden markkinoilla on tehokas, kierroksia pelkäämätön moottori, jonka litrateho on vapaastihengittävien sarjatuotantomoottorien uusi ennätyslukema. Vääntöä löytyy kuitenkin yli 180 Nm 2 500:sta r/min aina 9 000:een asti, joten myös huomaamattomampi käyttö suurilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla on mahdollista. Vaikka eipä kai hieman alle 400 000 markan avoautoa vakan alle ostetakaan.

Sekä korissa että jousituksessa on käytetty jo tuttuja Hondan omia ratkaisuja, joista ei löydy moitittavaa. Ohjaus on riittävän tarkka ja kaarrekäyttäytyminen erittäin tasapainoista. Renkaissa on maltettu mukavuus säilyttää etusijalla, sillä ulkonäköä Hondassa riittää ilman matalaa rengasprofiiliakin – ja ennen kaikkea ääntä! Kuulemme sen ensi kerran elokuussa.

(Lyhennelmä Mauri Salon artikkelista TM 11/99, s. 46-47)