Koeajon aikana pyörää luultiin usein Suzukiksi. Hyosung Comet 650 on kuitenkin kokonaan korealaista tuotantoa. Tosin kaksisylinterinen V-moottori ei ole Hyosungin ainoa yhteneväisyys Suzuki SV 650:n kanssa.

Hyosung Comet 650 ei ole mikään japanilaispyörän halpaversio. Päinvastoin, Hyosungin varustelu on tasokas. Missään ei ole mitään ”halpakamaa”, ellei sellaiseksi luokitella joitakin arkisen näköisiä ristipääruuveja tai hallintakahvojen vilkku- ja valokytkimiä.

Cometin ajoasento on tilava ja ryhdikkään rento. Polttoainesäiliön sivukourut antavat mukavan tuen polville, ja vaikka jalkatapit ovat hieman takana, on 180 cm:n pituisen kuljettajan polvikulma sopivan loiva. Lisäksi vaikka istuin viettää eteen, ei käsivarsiin kohdistu mainittavia paineita.

Tuulisuojan puutteen lisäksi oikeastaan ainoa kritiikin kohde on rajallinen kääntösäde. Etenkin pysäköitäessä joutui Cometia hieman vekslailemaan. Elopainoltaan alle 200-kiloisen ajokin liikuttelu paikallaan on suhteellisen vaivatonta, kun ohjaustanko on 74 cm leveä ja istumakorkeus vain 78 cm, joten jalat yltävät helposti maahan.

Taajamassa hieman äkkipikaisen tuntuinen ajokäytös vakavoitui, kun vauhti nousi noin 80 km/h tietämille. Syitä voi hakea keulan geometriasta: ohjauskulma on 25,5 astetta ja jättö 85 mm. Käytökseltään Comet 650 on siis mitoitettu paremminkin mutkaiselle maantielle kuin kaupungin ruuhkissa poukkoiluun.

Kokonaisuutena Hyosung Comet 650 oli mukava kokemus. Eikä noin 5,5 litran polttoaineen kulutuskaan sadalla kilometrillä mainittavammin rokota lompakkoa.

(Tiivistelmä Alan Bridgerin artikkelista TM 14/04, s. 110-111)