Suurin Suomeen tuotava Hyundain henkilöauto malli i40 esiteltiin jo seitsemän vuotta sitten, ja edellinen uudistus on kolmen vuoden takaa. Tällä kertaa suurin parannus on keulassa, johon on tullut muista nyky-Hyundaista tuttu vesiputoussäleikkö. Samalla parhaan varustetason vanteet ovat kasvaneet 18-tuumaisiksi ja perässä on enemmän kromia kuin ennen.

Ohjaamossa on aiempaa enemmän värivaihtoehtoja aina punaista nahkaverhoilua myöten. Ovipaneelit sointuvat nyt verhoiluväriin ja kojelaudassa on enemmän koristeita kuin ennen. Kuljettajan edessä olevien katkaisijoiden määrä on lisääntynyt merkittävästi.

Viime mainittu johtuu siitä, että i40:een on nyt saatavissa Hyundai SmartSense -paketti, joka tuo paljon kuljettajaa avustavia järjestelmiä.

Toinen tekniikkaan liittyvä parannus on pienemmän dieselmoottorin vaihto 1,6-litraiseen. Tehoa on joko 85 tai 100 kilowattia, ja tehokkaamman kanssa saa käsivalintaisen vaihteiston sijaan myös 7-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston. Kaikilla moottori/vaihteistovaihtoehdoilla yhdistetty kulutus (NEDC) on alle viisi litraa sadalla. Ainoa bensiinimoottori on 99 kilowatin tehoinen vapaasti hengittävä 1,6-litrainen kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston kera.

Uudistuneen Hyundai i40:n Suomeen tulo ja sen aikataulu ovat vielä avoinna.