Hyundai tarjoaa nyt asiakkailleen kaksi sähköautoa, jotka eivät poikkea kooltaan kovin paljon toisistaan. Pelkästään sähköistetyillä voimalinjoilla toimivaksi suunniteltu Ioniq on ollut menestys, jota joutuu odottamaan lähes puoli vuotta. Nyt rinnalle tulee Kona Electric, joka esiteltiin aluksi polttomoottorisena kompaktien katumaastureiden sarjaan.

Sähkömoottorin saa joko 100 tai 150 kilowatin tehoisena, joista meille tulee ensin tehokkaampi vaihtoehto. Myös ajoakun koossa on eroa, ja tehokkaamman moottorin kanssa toimintamatkaksi luvataan melkein viisisataa kilometriä. Suorituskyky on varsin hyvä, sillä kiihdytysajaksi nollasta sataan ilmoitetaan 7,6 sekuntia.

Varustetasoja on kaksi. Hinnat alkaen malli on 42 990 euroa maksava Comfort, jossa on jo siinäkin paljon varusteita, kuten 7-tuumainen digitaalimittaristo ja saman kokoinen värikosketusnäyttö, automaatti-ilmastointi, kaistallapitoavustin, alamäkihidastin ja mukautuva vakionopeudensäädin.

Toisena vaihtoehtona on neljätuhatta euroa kalliimpi Style, jossa ensinnäkin värikosketusnäyttö kasvaa tuumalla. Tietoa on myös kuljettajan näkökentässä heijastusnäytössä. Istuimissa on kankaan lisäksi nahkaa ja äänentoistoon on panostettu. Turvavarustusta on tässä versiossa runsaammin ja sekä edessä että takana on led-valot.