Jo joulukuussa Hyundai lähetti piirroksen pistokehybridistään, mutta vasta nyt annettiin julkisuuteen ensimmäiset kuvat.

Hyundain i-oniq konseptiautolla on kaksikin tärkeää tehtävää. Ensinnäkin se kertoo yhtiön muotoilun tulevasta suunnasta, minkä lisäksi se antaa viitteitä pian käyttöön otettavasta tekniikasta. Vaikka muodot vaikuttavat ensi silmäyksellä urheilullisilta, kyseessä ei ole Velosterin kaltainen sportti.

Konseptiauto on 4,4 metrin mittaisena pikemminkin nyt esiteltävästä i30:stä seuraava alemman keskiluokan perheauto. Mielenkiintoisinta on i-oniqin tekniikka, sillä siinä on 1,0-litrainen kolmisylinterinen bensiinimoottori ja sähkömoottori. Yhdellä latauksella yhteisteholtaan 80 kW:n tehoisella autolla voi ajaa 120 kilometriä ja laturina toimiva bensiinimoottori jatkaa toimintamatkaa 700 kilometriin saakka. Auton CO2-päästöt ovat 45 g/km.