Lamborghini lopetti Murciélagon valmistuksen tämän vuosikymmenen alussa, mutta malli on herätetty uudelleen henkiin. Tosin Massoud Moradin Iranissa rakentamalla autolla ei luultavasti ole minkäänlaista italialaistehtaan siunausta. Tabrizissa esitelty auto näyttää hienolta, mutta tekniikka ei ole läheskään samalla tasolla Lamborghinin kanssa.

Russia Todayn artikkelin mukaan Moradi aloitti projektin neljä vuotta sitten herättääkseen Murciélagon uudelleen henkiin. Valmistajan mukaan perusrakenne perustuu Lamborghinin kehittämään ja se on tehty uudelleen valmistajan alkuperäisten tietojen avulla. Niinpä Moradi kertoo, ettei hänen tiiminsä ole käyttänyt yhtään aikaa auton testaamiseen.

Jos tuo ei vaikuta kovin vakuuttavalta, niin jatkoa seuraa. Moradi myöntää nimittäin, ettei hänen autonsa ajettavuus ole samalla tasolla oikean Murciélagon kanssa. Nopean ajon testejä ei ole tehty kuvien autolla, sillä sellaiseen ei kuulemma ollut sopivaa paikkaa.

Auton ominaisuuksista emme osaa sanoa mitään, mutta ulkonäöltään Moradin teos on hämmästyttävän hyvä kopio aidosta Murciélagosta. Auto on aivan samankokoinen kuin oikea Lamborghini ja siinä käytetään hiilikuitua sekä komposiittimateriaaleja. Moradin mukaan autossa ei ole yhtään samaa osaa kuin Murciélagossa.

Ainakin moottorin osalta tuo on täyttä totta, sillä Lamborghinin V12-moottori on vaihdettu Hyundaista peräisin olevaan 3,8-litraiseen V6-moottoriin. Auton suorituskykyä ei ole ilmoitettu virallisesti, mutta haastattelussa Moradi kertoi auton saavuttavan ”helposti” yli 280 km/h nopeuden.

Hyundain moottori ei ole kovin eksoottinen, mutta se on monessa mielessä hyvä asia. Auto on helpommin huollettavissa ja useampi korjaamo osaa tehdä sille jotain kuin aidolle Lamborghinille. Moradi vihjaili, että tulevaisuudessa hänen autossaan voitaisiin käyttää monia muitakin moottoreita, joille on tilaa konehuoneessa. Hän ei mennyt yksityiskohtiin, mutta totesi V8- tai V10-moottorin sopivan mainiosti autoon.

Lopuksi Moradi sanoi, että hänen yhtiönsä voi valmistaa autoja 50–100 kappaleen vuosivauhdilla, mikäli niille on riittävästi kysyntää. Voimme vain ihmetellä, miten Lamborghinin johtajat suhtautuvat asiaan olettaen, etteivät he ole antaneet projektille lupaa.