Jaguarin mallisto on kehittynyt nopeaan tahtiin, kun ensin henkilö- ja urheiluautojen rinnalle lisättiin yksi katumaasturi ja nyt on toisen vuoro.

Jaguar Land Rover käyttää tehokkaasti kehittämiään perusrakenteita moneen tarkoitukseen antaen kuitenkin jokaiselle mallille oman persoonallisuuden. Tulevaisuudessa näemme, laajennetaanko mallistoa vielä pienempiin luokkiin eli saadaanko aikanaan myyntiin Jaguar XD ja Jaguar D-Pace.

Perusvarusteisen Jaguar E-Pacen saa etuvetoisena ja D150-moottorilla varustettuna 37 895 eurolla, mikäli ei valitse mitään lisävarusteita pitkältä listalta. Perusvarusteluun kuuluvat 17-tuumaiset kevytmetallivanteet ja ohjaamossa on mm. 10-tuumainen kosketusnäyttö, kaksialueinen automaatti-ilmastointi, ajotilan valinta ja peruutuskamera. Turvallisuutta kohentavat jalankulkijan turvatyyny, kaistapitoavustin ja kuljettajan vireystilan valvonta.

Perusvarusteiseen E-Paceen saa nelivedon, mutta siitä pitää maksaa melkein kymppitonni. Nelivedon kanssa E-Paceen saa myös D180 (49 816 €) tai P250 (53 299 €) -moottorin. Numerosarjoissa D tarkoittaa dieseliä ja P bensiiniä. Numerot ilmoittavat moottorin tehon hevosvoimissa.

Maksamalla noin 7 000 euroa enemmän noustaan S-varustetasolle. Silloin vanteet kasvavat 18-tuumaisiksi ja autoon tulevat niin nahkaverhoilu kuin navigaattori. S-varustetasoon saa edellisten lisäksi vielä tehokkaampia moottorivaihtoehtoja eli D240:n (66 794 €) ja P300:n (70 735 €).

Kun noustaan SE- ja HSE-varustetasoihin, niin E-Pace on aina nelivetoinen ja hinnat alkavat D150:n 59 506 tai 64 911 eurosta. Ulkoisesti suurin ero on vanteiden kasvu kirjaimien myötä yksi tuuma kerrallaan. SE:n tärkeintä antia ovat Meridienin äänentoisto ja sähkötoiminen takaluukku. HSE tuo mukanaan virtuaalisen mittaristo, älyavaimen ja paremman nahkaverhoilun.