Vuonna 2010 perustettiin Vanderhall Motors, joka tekee varsin persoonallisia ajokkeja. Idea ei ole uusi, sillä kilpailua on paljon. Vanderhallit on tehty heille, joiden mielestä moottoripyörä olisi kiva, mutta jostain syystä kaksipyöräisellä ajo ei oikein innosta. Tai sitten Vanderhall sopii muuten vain erikoista ajoneuvoa etsiville.

Päämalli on ollut 30 000 dollarin hintainen Venice, jonka rinnalle on nyt esitelty ylellisempi Carmel, Jotain vastinetta tarvitaankin, sillä uutuus on tasan kymppitonnin vanhaa kalliimpi.

Vanderhallit ovat hyvin askeettisia, eikä vieläkään ole odotettavissa mitään äärimmäistä ylellisyyttä. Mutta vähän mukavampaa menoa on tiedossa, sillä Carmelissa on ovet ja siinä on jopa irrotettava katto.

Jo aiemmin yhtiön valmistamissa ajokeissa on ollut lämmitys, josta on nyt enemmän iloa. Lisävarustelistalla Carmelissa on jopa ilmastointilaite.

Pyörät ovat Carmelissa 19-tuumaiset muiden Vanderhallien 18-tuumaisten sijaan. Suorituskykyä tulee pykälä enemmän, kun nelisylinterinen General Motorsin ahdettu 1,4-litrainen 132 kilowattia kehittävä moottori on vaihdettu 147 kilowatin tehoiseen 1,5-litraiseen. Ajettavuuden kannalta hyvä asia on moottorilohkon materiaalin vaihtuminen valuraudasta kevytmetalliin, mikä vähentää painoa. Yllättäen vaihteisto on muiden Vanderhallien tapaan kuusivaihteinen automaatti.

Vanderhall lupaa Carmelin kiihtyvän 0-60 mph (96 km/h) 4,5 sekunnissa ja huippunopeudeksi 222 km/h. Kohentuneen suorituskyvyn takia Carmelissa on nelimäntäiset jarrusatulat ja uudet led-jarruvalot varoittamassa pysähtymisestä. Vuonna 2019 Vanderhall tuo Carmelin lisäksi myyntiin myös sähkömoottorisen Edisonin.