Mazda MX-5 on maailman eniten myyty kaksipaikkainen avokorinen urheiluauto, jota on myyty yli miljoona kappaletta. Pieni japanilainen autonvalmistaja Mitsuoka on ennenkin käyttänyt Mazdaa lähtökohtana omalle mallilleen. Mitsuokan uusi Rock Star on saanut inspiraationsa toisen sukupolven Chevrolet Corvettesta, jonka muotoja se toistaa hyvin kauniilla tavalla. Auton perustaa on vaikea tunnistaa, ellei katso ohjaamoon.

Kori on täysin uusi ja keula on kuin Corvettessa valoja lukuun ottamatta. Alkuperäisten luukkujen alla piilevien valojen tilalla on pienet pyöreät valot, jotka eivät ole kovin kauniit. Mutta taaksepäin mennessä kylkien linjat ja perän viimeistely kunnioittavat alkuperäistä mallia ja ovat varsin kauniita. Ainoat Mazdasta peräisin olevat osat korissa ovat ovet ja taustapeilit.

Valitettavasti samaa ei voida sanoa sisustuksesta. Mazda MX-5:n ohjaamo on mainio, mutta Rock Stariin olisi toivonut enemmän Corvetten henkeä. Mitsuoka tarjoaa kyllä mahdollisuuden räätälöidä sisustusta lisäämällä nahkaa myös kojelautaan, mutta se ei korvaa lievää pettymystä.

Sisustuksen lisäksi myös tekniikka ja suorituskyky jättävät Rock Starin kauaksi Corvetten jälkeen. Moottorina Mitsuokassa on 97 kilowattia kehittävä nelisylinterinen 1,5-litrainen. Corvettessa oli moottorina 5,3-litrainen V8 joko 186 tai 268 kilowatin tehoisena. Myöhemmin tuli vielä tehokkaampi C2, jonka 7,0-litrainen V8 pauhasi 324 kilowatin voimalla.

Japanissa Mitsuoka Rock Starin hinnat lähtevät 36 302 eurosta ja päätyvät 40 028 euroon, minkä lisäksi hintalappua voi kasvattaa lisävarusteilla. Niitä ovat muun massa retrotyyliset vanteet ja BF Goodrichin renkaat valkoisin merkinnöin.

Mikäli Rock Star kiinnostaa, kannattaa pitää kiirettä, sillä niitä tehdään vain viisikymmentä kappaletta.