Monen Rolls-Roycella ajavan ja merkkiä harrastavan mielestä on pyhäinhäväistys, että brittilegenda siirtyi katumaasturisarjaan. Mutta toisaalta asiakas on aina oikeassa, ja he haluavat näitä korkeita autoja. Uuden Cullinanin muodot ovat aitoa Rolls-Roycea, ja sitä edustaa myös keulalle asennettu 6,75-litrainen V12-moottori, joka kehittää 420 kilowattia ja 850 Nm.

Perusmallin hinta on 265 000 euroa, mutta se on vasta rakentelun lähtökohta. Jokainen asiakas haluaa räätälöidä auton mieleisekseen, mikä nostaa hintaa kymmenillätuhansilla euroilla. Tuo hinta on siis veroton, joten Suomessa hinta melkein tuplaantuu.

Saksalainen Klassen’s tarjoaa vähän hurjempaa Cullinania, josta tässä ensimmäiset kuvat. Auton hinta on 1,8 miljoonaa euroa yhtiön kotimaassa.

Tuolla hinnalla akseliväliä venytetään 40 tuumalla eli 1,016 metrillä, minkä jälkeen Cullinan on 6,357 metrin mittainen. Takaovet muutetaan pidemmiksi, kattoa korotetaan ja lisähintaan saa vaikkapa lasikaton. Rolls-Roycen tyyliin sisustuksen voi rakentaa mieleisekseen lähes rajattomasta määrästä vaihtoehtoja.

Tuo pidennys ei vielä nostaisi maksaisi niin paljon, mutta hintaan sisältyy myös panssarointi. Luodinkestävyys on tasoa B7, sillä suurlujuusteräs on vähintään 14,5 millimetriä paksua.

Pidennetyn ja panssaroidun Cullinanin saa itselleen puoli vuotta sen jälkeen, kun on jättänyt tilauksen.