Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 212 vastaukset, 22 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Sokea-Reetta 14.12.2017 at 17:29.

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 213)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #791283 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Tuulilasin jutun mukaan isot dieselmoottorit saastuttavat eniten. Kysymys kuuluu vaan että mikä on iso dieselmoottori ?

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusi-tutkimus-dieselien-ja-bensakoneiden-paastot-tismalleen-samalla-tasolla

    #792153 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)
    #792192 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Mahtavatko edes nuo 30 miljardin lisäkulut ja sakot käytännössä tuntua VW:n taloudessa missään ? Ainoat mahdolliset kärsijät lienevät tavalliset autonostajat (muualla kuin USA:ssa) mutta ei konserni itse ratkaisevasti. Irtisanomisia kuitenkin taitaa ollut VW-konsernissa plus muuta tällaista hienosäätöä.

    #792232 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    Muita ainoita kärsijöitä:
    -muut USA-markkinoille mielineet autonvalmistajat
    -VWG:n käryjä hengittävät
    -sijoittajat
    -VWG:n huijaustuotteen ostajat
    -muut diesel-teknologian nimeen vannovat autonvalmistajat
    -muun kuin VWG:n dieselin ostajat

    Todennäköisesti VWG olisi joko sijoittanut eteenpäin tai jakanut omistajilleen tuon 30 miljardia, jos se ”ei olisi missään tuntunut”. Näyttäisi siltä, että osingot ovat tippuneet murto-osaan ja aikasempia omistuksia ollaan likvidoimassa, joten kyllä ”se jossain tuntuu”.

    #792235 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Googlasin dieselgaten kuolonuhrit, ja eräässä artikkelissa (otsikossa) mainittiin että juuri dieselgate aiheuttaisi Euroopassa 5.000 vuosittaista kuolonuhria.

    https://www.met.no/nyhetsarkiv/5-000-arlige-dodsfall-som-folge-av-dieselgate-i-europa

    #792239 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)
    #809219 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    ”18.01.2017, 12:00 Sokea-Reetta

    Näinköhän Volkkari-pomon omerta murenee kuulusteluissa?

    http://mobile.reuters.com/article/idUSL1N1F22CN

    Maksimituomioksi tarjolla 169 vuotta, hätäsempi saattaisi jopa toimia vastoin yhtiön ohjeistusta.”

    Oliver nappasi 7/169 osuuden alkuperäisestä maksimituomiosta ja mureni.

    https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/todisteita-tuhonneelle-volkswagen-pomolle-kovin-mahdollinen-tuomio-esiintyi-oikeudessa-itkuisena/6687058#gs.CvR45qU

    #809651 Ilmoita asiaton viesti

    touhoankka
    Osallistuja (Participant)

    Bild-lehden mukaan Oliver sai sitten lopputilin VW:ltä seitsemän vuoden tuomion päälle, syynä rikoksen tekeminen. Ja eläkekin meni.

    Vähän on kovilla tämän moraalisen puolen ymmärtäminen, kun omien sanojensa ja muun tähän mennessä esillä olleen näytön mukaan toimi esimiestensä käskystä ja ohjeistamana.

    Sepä näissä jaksaa ihmetyttää, miten voidaan kuvitella ettei kiinni jäädä, eikä mietitä seurauksia. Tuskin Oliverkaan tätä osasi odottaa.

    #809674 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    Jotain Oliverista ja VW:n terveestä yrityskulttuurista:

    https://www.forbes.com/sites/davidkiley5/2017/12/06/vw-exec-oliver-schmidt-gets-seven-years-in-jail-for-dieselgate/#3396ca365cc4

    En tiedä onko veronmaksajien kustantamissa jenkkihostelleissa peilejä, mutta ihan jokusen kerran voisi Oliverikin peiliin katsoa seuraavan seitsemän vuoden aikana.

    #809680 Ilmoita asiaton viesti

    Derrick.
    Katsoja (Spectator)

    Volkswagen taisi viedä eläkkeenkin (eläkekertymän) tältä Oliverilta.

    #809706 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    ”Vähän on kovilla tämän moraalisen puolen ymmärtäminen, kun omien sanojensa ja muun tähän mennessä esillä olleen näytön mukaan toimi esimiestensä käskystä ja ohjeistamana.”

    ”Tehin kuten käskettiin” -puolustus ei toiminut enää 40-luvun jälkimaininkejakaan setvittäessä.

    ”In the letter to the judge, he said he had agreed to follow a script, or talking points, agreed by Volkswagen management and a high-ranking lawyer, at a meeting with Alberto Ayala, a California Air Resources Board executive.

    “In hindsight, I should never have agreed to meet with Dr Ayala on that day,” he wrote.

    “Or better yet, I should have gone to that meeting and ignored the instructions given to me and told Dr Ayala that there is a defeat device in the VW diesel engine vehicles and that VW had been cheating for almost a decade. I did not do that and that is why I find myself here today.””

    https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions/volkswagen-misused-me-accused-executive-tells-judge-idUSKBN1DX0BW

    VWG:n CoC-säännöt todennäköisesti edellyttävät työntekijöiltään tiettyä käyttäytymismallia, joten VWG:n tapa käsitellä julkisuudessa Oliveria ja hänen turauksiaan on ihan ymmärrettävä.

    Voihan olla, että Oliveri toimi VWG:n uhrilampaana ihan tietoisesti esim. jotain rahasummaa vasten. Insinöörille vähän liian suurta harkintakyvyn puutetta osoittaa stopover jenkkien maaperällä, kun jo ummet ja lammet on valehdeltu ja pari muuta insinööriä vast. on jo laitettu tutkintavankeuteen.

    #809722 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Vähän on kovilla tämän moraalisen puolen ymmärtäminen, kun omien sanojensa ja muun tähän mennessä esillä olleen näytön mukaan toimi esimiestensä käskystä ja ohjeistamana.

    Sepä näissä jaksaa ihmetyttää, miten voidaan kuvitella ettei kiinni jäädä, eikä mietitä seurauksia. Tuskin Oliverkaan tätä osasi odottaa.

    Näiden dieseleiden kanssa koko ala on liikkunut ja edelleenkin liikkuu hyvin harmaalla alueella parhaansa mukaan venyttäen normin rajoja. Esimerkiksi Emission Analyticsin hiljattain mittaamista pakettiautoista Mersu päästi normin rajaan verrattuna 0,3 kertaisesti NOx-päästöjä, mutta Fiat tuprutteli 6,5 kertaisesti ja Citikka 8,9 kertaisesti. Mersu ja Citikka ovat SCR-puhdistuksella varustettuja. Todellisuudessa päästöt voivat edelleen olla siis kertaluokkaa korkeampia kuin normin sallima arvo.

    #809731 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Sokea-Reetta 24.09.2015, 21:57: Suomalainen tuulipuku ei kahise:
    httpa://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomalaiset-ryntasivat-ostamaan-volkswagenia/37rNMVxG

    Volkkarin osake näkyy nousseen jo 170 euron rajan yli. Tuulipukujen näytöt ovat kovaa luokkaa. Karavaani kulkee rakkikoirien räksytyksestä välittämättä ja sekös räksyttäjiä tympii. Osake ei romahtanutkaan eikä edes Golfin moottorit hajoile.

    #809734 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja (Participant)

    ”CEO Nick Molden fra Emissions Analytics siger til webmagasinet Whatvan.co.uk:
    – Vores test viste, at Mercedes Citan med 1,5-liters dieselmotor udledte flere end 20 gange så mange NOx-partikler som tilladt i Euro 6-normen.”

    Dieselvarebiler i skudlinien

    #809736 Ilmoita asiaton viesti

    tracktest
    Osallistuja (Participant)

    NHB: ”Mersu ja Citikka ovat SCR-puhdistuksella varustettuja.”

    NHB osaatko selittää suuren eron kahden valmistajan välillä samalla SCR-puhdistuksella?

    SCR-järjestelmällä varustettuja ajoneuvoja löytyy BMW:n, Citroënin, Fordin, GM:n, MB:n, Mazdan, Opelin, Peugeotin ja Renaultin malleista.

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 213)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.