Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 673 vastaukset, 41 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 06.06.2018 at 13:30.

Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 674)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #810338 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Saksassa rakennetaan kiivaasti vetyasemia, eikä Mersukaan ole leikkimään lähtenyt.

    https://www.mercedes-benz.com/en/mercedes-benz/vehicles/passenger-cars/glc/the-new-glc-f-cell/

    #811153 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja
    #811436 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja
    #820339 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja
    #821195 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    NHB:

    Jos energia on tuotettu puhtaasti uusiutuvasti, ei sillä oikein ole päästöjä.

    Mihin perustat väitteen ”sähköautot tulevat nyt lujaa?”

    #821242 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    NHB:
    Mihin perustat väitteen ”sähköautot tulevat nyt lujaa?”
    

    Siihen, että valmistajat läpi alan investoivat tällä hetkellä raskaasti sähköautoihin.

    #821405 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    No enpä ole kummosia rahamääriä nähnyt itse valmistajien niihin investoivan, muutamat miljardit ei paljon paina jos Mersun diesel-koneen suunnitteluun meni yli 10 miljardia.

    Samalla valmistajat panostaa myös vety- ja metaaniautoihin, joten vaikka ”ne tulevat lujaa”, ne kuitenkin lähinnä pelaa tällä hetkellä catch up roolia jopa bensa-autoja vastaan. Tässä valossa on vaikea nähdä miksi erityisesti edes pitäisi nostaa yksittäin esiin sähköautot, koska valmistajat panostaa kaikennäkösiin asioihin jatkuvasti.

    #821406 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    Tuosta kupongista taas näkee että jopa Opel joka oli lähinnä konkurssikelponen pystyi käyttämään 4 miljardia euroa pelkkiin perustason fossiilimoottoreihin

    https://www.autocar.co.uk/car-news/paris-motor-show/vauxhall-reveals-more-efficient-20-litre-diesel-engine

    Kaikki mediassa olevat sähköautopanostukset on olleet luokkaa miljoonasta sataan miljoonaan, niillä ei vielä tehdä yhtikäs mitään, lähinnä valmistajat kokeilevat _kepillä jäätä_ josko muut keksisi heille sähköauton heidän puolestaan, ja että lähteekö nämä vetämään.

    #821463 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    No enpä ole kummosia rahamääriä nähnyt itse valmistajien niihin investoivan, muutamat miljardit ei paljon paina jos Mersun diesel-koneen suunnitteluun meni yli 10 miljardia.
    

    Jossitteletko Daimlerin mahdollisilla panostuksilla vai onko sinulla esittää joku todellinen esimerkki? Ainaki seuraava Mersun dieselmoottoriperhe sai 2,6 miljardin budjetin.

    https://www.reuters.com/article/us-daimler-diesel/daimler-to-invest-2-9-billion-for-next-generation-diesel-engine-idUSKCN0VK1CC

    Samalla valmistajat panostaa myös vety- ja metaaniautoihin, joten vaikka ”ne tulevat lujaa”, ne kuitenkin lähinnä pelaa tällä hetkellä catch up roolia jopa bensa-autoja vastaan. Tässä valossa on vaikea nähdä miksi erityisesti edes pitäisi nostaa yksittäin esiin sähköautot, koska valmistajat panostaa kaikennäkösiin asioihin jatkuvasti.
    

    Valmistajat panostavat moniin asioihin, mutta sähköautojen trendi on jyrkästi nouseva. Tämän kortin taakse todella panostetaan.

    Tuosta kupongista taas näkee että jopa Opel joka oli lähinnä konkurssikelponen pystyi käyttämään 4 miljardia euroa pelkkiin perustason fossiilimoottoreihin
    

    No ei kai ole ihme, että GM kehittää mottoreita?

    Kaikki mediassa olevat sähköautopanostukset on olleet luokkaa miljoonasta sataan miljoonaan, niillä ei vielä tehdä yhtikäs mitään, lähinnä valmistajat kokeilevat _kepillä jäätä_ josko muut keksisi heille sähköauton heidän puolestaan, ja että lähteekö nämä vetämään.
    

    Okei tämä selittää paljon. Pelkästään Teslan akkutehdas on 5 miljardin luokan investointyi. Kannattaa päivittää tiedot panostusten suuruusluokasta esimerkiksi alla olevasta uutisesta.

    https://www.reuters.com/article/us-autoshow-detroit-electric/global-carmakers-to-invest-at-least-90-billion-in-electric-vehicles-idUSKBN1F42NW

    #821566 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Näköjään Saksassa dieselhuijausautot menevät tekniseen korjaukseen, pelkät softapäivitykset eivät riitä. Tämä tosin kai oli selvää jo alunperinkin.

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/saksalaisille-autotehtaille-tulossa-valtava-lasku

    #821577 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    NHB: Millä perustelet Nousevaa trendiä kun selvästikkin nämä rahasummat on hyvin pieniä eivätkä ole kasvamaan päin? Millä perustelet ”tämän kortin taakse todella panostetaan?” , kun selvästikkin kaikkein vähiten vallitsevista teknologioista siihen nyt autonvalmistajat panostaa?

    Tesla ei tee voittoa ja pyörii valtion veronmaksajien rahoilla joten Tesla ei kelpaa esimerkiksi vaan perinteiset autovalmistajat.

    Reuterssin linkki kertoo että yksittäisen täyssähköauton kehittelyyn ei juurikaan jäänyt enää varoja eikä varoja niihin uhrata, koska esim. 10 miljardia jakautuu tyyliin 50:n eri automallinkesken alkaen bensaa syövistä sähkövetosista perusautoista päätyen PHEV-malleihin ja täyssähkömalleihin.

    #821584 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    Niin ja tuosta mersusta: Se pelkkä diesel-kone oli sen 2.6 miljardia, mutta koko E-sarjan auto maksoi suunnittelultaan 10 miljardia, tämä oli TM:ssäkin mainittu.

    Siinä mielessä jos ei täyssähköauton malliin ole tätä suuruusluokkaa olevia rahamääriä upotettu, ei ne ole mitenkään silloin merkittäviä, yhden valmiin automallin kyllä konvertoit tehtaalla täyssähköiseksi sadalla miljoonallakin vaikka, mutta tällöin esim. Golf E:n tapauksessa autoon ei ole uhrattu yhtään omaa kehitystä tai tutkimusta, vaan todentotta se vain konvertoitu kiinalaisten akuilla ja alihankkijoiden sähkökoneilla. Volkkarikin odottaa että Kiinalaiset keksii ja kehittää sähköauton heille heidän puolestaan, esim. paremmat akustot, sillä aikaa konvertoidaan vain olemassaolevia automalleja olemassaolevalla tekniikalla sähkölle, mutta sitä ei tule virheellisesti kutsuttaman panostukseksi.

    #821607 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    NHB: Millä perustelet Nousevaa trendiä kun selvästikkin nämä rahasummat on hyvin pieniä eivätkä ole kasvamaan päin? Millä perustelet ”tämän kortin taakse todella panostetaan?” , kun selvästikkin kaikkein vähiten vallitsevista teknologioista siihen nyt autonvalmistajat panostaa?
    

    No siis mitä muuta trendi voi olla kuin nouse, kun lähes nollilta on noustu jo miljardiluokkaan? Investointeja on myös lisätty parin viime vuoden aikana ja aikatauluja aikaistettu. Sähköautohan ei ol evallitseva teknologia, vaan se on nouseva teknologia. Kannattaa muistella vaikka Nokian viimeisien vuosien panostuksia puhelinten kehitykseen. Nokia panosti todella paljon enemmän kuin Apple, Samsung tai google, mutta niin vain uusi teknologia vei lopulta koko bisneksen Nokialta.

    Tesla ei tee voittoa ja pyörii valtion veronmaksajien rahoilla joten Tesla ei kelpaa esimerkiksi vaan perinteiset autovalmistajat.
    

    Tesla pyörii toistaiseksi sijoittajien, Elon Musk mukaan lukien, rahoilla. Tesla elää vaihetta, jossa tavoitellaan nopeaa kasvua ja siksi tappion tuottaminen on luonnollista, kuten markkinoiden arvostuksestakin voi päätellä.

    Reuterssin linkki kertoo että yksittäisen täyssähköauton kehittelyyn ei juurikaan jäänyt enää varoja eikä varoja niihin uhrata, koska esim. 10 miljardia jakautuu tyyliin 50:n eri automallinkesken alkaen bensaa syövistä sähkövetosista perusautoista päätyen PHEV-malleihin ja täyssähkömalleihin.
    

    Tuo Mersun 10 miljardia jakautuu kymmeneen sähköautoon ja erinäisiin hybrideihin. Polttismallien kehityshän on jo tehty, eikä hybriditekniikan asentaminen siihen paljoa vaadi.

    Niin ja tuosta mersusta: Se pelkkä diesel-kone oli sen 2.6 miljardia, mutta koko E-sarjan auto maksoi suunnittelultaan 10 miljardia, tämä oli TM:ssäkin mainittu.
    

    2,6 miljardia jakautui koko dieselmoottoriperheelle. Mersulla noita dieslelmoottoreita on aika montaa eri sorttia. Pidän todennäköisenä, että muistelemasi 10 miljardia jakautuu E-Klasselle ja kaikille siihen pohjautuville malleille, joita niitäkin on useita. Missä TM:ssä tuosta on kirjoitettu?

    Volkkarikin odottaa että Kiinalaiset keksii ja kehittää sähköauton heille heidän puolestaan, esim. paremmat akustot, sillä aikaa konvertoidaan vain olemassaolevia automalleja olemassaolevalla tekniikalla sähkölle, mutta sitä ei tule virheellisesti kutsuttaman panostukseksi.
    

    Hetkinen. Siis Volkkarillahan on 40 miljardin euron sähköautojen investointiputki, joka on alan mittavin. Volkkari on myös julkistanut kokonaisen sähköautoperheen, jolla on oma alabrändi. Miten olet onnistunut tämänkin missaamaan?

    #821609 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja
    #821611 Ilmoita asiaton viesti

    Sokea-Reetta
    Osallistuja
Esillä 15 viestiä, 211 - 225 (kaikkiaan 674)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.