Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 683 vastaukset, 42 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  740 GLE 06.10.2018 at 22:46.

Esillä 15 viestiä, 256 - 270 (kaikkiaan 684)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #823192 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    Ja ai niin miksi mua syytetään jostain muuttuvista miljardiluvuista ja maalitolppien siirtelystä (en ole lausunut mitään tai luvannut mitään edes), kun herra NBG on tehnyt lähdeviittausvirheen 84:sta miljardiseta, välillä se luku onin 40 miljardia ja nyt se olikin sitten taas 50 miljardia, mitä VAG-satsaa sähköautoihin, liikenteen digitalisaatioon, täysitsenäisiin autoihin ja näin? Syyttelemällä muita olemattomista asioista vie kyllä hyvin pois omasta itsestä ja suuresta kompetenssin ja johdonmukausen logiikan puutteesta 😉

    Hymähdin kyllä suuresti kun lupauksia ja tavoitteita lausumattomana mua syytetään maalitolppien siirtelystä.

    #823197 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Ja ai niin miksi mua syytetään jostain muuttuvista miljardiluvuista ja maalitolppien siirtelystä (en ole lausunut mitään tai luvannut mitään edes), kun herra NBG on tehnyt lähdeviittausvirheen 84:sta miljardiseta, välillä se luku onin 40 miljardia ja nyt se olikin sitten taas 50 miljardia
    
    Hymähdin kyllä suuresti kun lupauksia ja tavoitteita lausumattomana mua syytetään maalitolppien siirtelystä.
    

    Noissa uutisissa on puhutaan välillä dollareista ja välillä euroista. Siksi luvuissa on pientä eroa, mutta itse budjettien arvo pysyy samana. Näytät myös sekaantuvan siitä, että tuo volkkarin koko budjetti sisltää kaksi osaa: tuotannon ja tuotteen kehityksen. Sinua syytä maalitolppien siirtelystä siksi, koska väitteesi elää koko ajan. Alla sinun väitteitäsi tästä keskustelusta:

    Mersun diesel-koneen suunnitteluun meni yli 10 miljardia…
    Se pelkkä diesel-kone oli sen 2.6 miljardia…
    moottori kustansi 3 milarjdia…

    Ja tässä sitten tuo The Irish timesin versio samasta asiasta:

    €2 billion. Just for the engine. That’s how much development cash Mercedes sunk into creating a new range of 2.0-litre diesel engines for the E-Class, and which will eventually trickle through to the rest of its model range.

    #825765 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Mitäs mieltä olet perussuomalainen tästä Geelyn halusta ostaa Daimlerin osakkeita, jotta Geely pääsisi jakamaan Dainmlerin akkuteknologiaa? Onko tämä mielestäsi uutisankka vai onko Suomen ”säköautoprofessorikunta” väärässä? Sinun mukaasihan tuo ei ole mahdollista.

    Löysitkö tuota TM:n koeajosta maintsemiasi lukuja vai tekik vain mielesi teppposet?

    #827323 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB: En minä etsi lukuja enkä mitään koska ei minun tarvitse eikä kiinnosta, näin vain sanottiin E-sarjan uuden dieselmoottorin koeajossa. Jos kuvittelit että etsisin sinulle nyt erikseen jotain niin valitettavasti kyseessä on väärinkäsitys.

    Volkkarin oma lehdistötiedote mikä löytyy heidän omilta sivustoiltaan, käsittää tehtaan rakennuksen, ja sähkövetoiset, hybridit ja sähkömallit, joten rahaa itse sähköautoihin ei juurikaan jäänyt ja ko. tehtaankin pääpointti on lähinä valmistaa näihin pilipalihybrideihin komponentteja 😉

    Valitettavasti sinun linkkiesi pyörittelemät luvut eivät ole kovinkaan uskottavia, tai niiden suuruusluokat ottaen huomioon pelkän E-sarjan mallin tai E-sarjan dieselmoottorin kehityskustannukset. Sorry.

    Muutenkin olisit heti sanonut että sinulla ei ole näistä asioista yhtään mitään tietoa tai raisua, vaan olet lähinnä pelkkä nettisurffari ja sähköautokuplassa elävä joka uskoo kaikki nuo harhaanjohtavat uutiset ja tiedotteet, esim. ”Fordin tulevista 50:stä sähköautosta”, hyvä kun Fordilla on edes niin montaa mallia portfoliossaan ylipäänsä, mutta ei anneta faktojen haitata. Esim. Suomessakin myydään ehkä jopa Transittia, Mondeoo ja Fiestaa – ei ihan 50. 🙂

    #827331 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)


    Mitäs mieltä olet perussuomalainen tästä Geelyn halusta ostaa Daimlerin osakkeita, jotta Geely pääsisi jakamaan Dainmlerin akkuteknologiaa? Onko tämä mielestäsi uutisankka vai onko Suomen ”säköautoprofessorikunta” väärässä? Sinun mukaasihan tuo ei ole mahdollista.”

    Ei ole pelkoa että Mercedes toisi lähitulevaisuudessa 20 000e hintaluokkaan 480km ajomatkaista sähköautoa suurille massoille osana ”sähköautojen suurta tulemista”, mersulta kun löydy edes fossiilipolttimia tuohon hintaluokkaan joten Mercedes on harvinaisen kiinnostumaton argumentti tässä tapauksessa. Tietysti jos tarkoitus oli vain boostata egoasia ja ”olla edes jossain asiassa oikeassa”, niin siinä onnistut ilman tätäkin topiccia, mutta totuudesta se vie kauemmas.

    #827351 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    En minä etsi lukuja enkä mitään koska ei minun tarvitse eikä kiinnosta, näin vain sanottiin E-sarjan uuden dieselmoottorin koeajossa. Jos kuvittelit että etsisin sinulle nyt erikseen jotain niin valitettavasti kyseessä on väärinkäsitys.
    

    Aika epätoivoista selittelyä. Linkitin sinulle tuon kyseisen koeajon, eikä siinä sanota mitän sellaista mitä väität. Väitteesi on siis valheellinen, mutta se ei näytä sinua haittaavan. Ja kyllä, tosiaan oletin, että väitteidesi todenperäisyys kiinnostaisi sinuakin, mutta näköjään sinulle ei ole mikään ongelma perustaa väitteitäsi puuhun ja heinään nojaten.

    Volkkarin oma lehdistötiedote mikä löytyy heidän omilta sivustoiltaan, käsittää tehtaan rakennuksen, ja sähkövetoiset, hybridit ja sähkömallit, joten rahaa itse sähköautoihin ei juurikaan jäänyt ja ko. tehtaankin pääpointti on lähinä valmistaa näihin pilipalihybrideihin komponentteja
    

    Sille nyt on aivan sama, miten Volkkari jyvittää kustannukset ja suunnitelkoot uudet sähkäautot vaikka Pyhän Hengen voimalla, mutta luvut ovat selviä ja sinä yritit selittää niitä toiseksi.

    Valitettavasti sinun linkkiesi pyörittelemät luvut eivät ole kovinkaan uskottavia, tai niiden suuruusluokat ottaen huomioon pelkän E-sarjan mallin tai E-sarjan dieselmoottorin kehityskustannukset. Sorry.
    

    Nyt sinun olisi hyvä ymmärtää, että nuo ovat hyvin suurien pörssiyhtiöiden virallisesti ilmoittamia lukemia. Jos niiden suuruuusluokat ovat tietoista huijaamista, niin se olisi johdon itsemurha. Joka tapauksessa ne ovat luotettavuudeltaa aivan eri luokkaa kuin sinun väitteesi, joiden perustelusta kieltäydyt ja hakevat epäloogisuudessaan vertaansa.

    Muutenkin olisit heti sanonut että sinulla ei ole näistä asioista yhtään mitään tietoa tai raisua, vaan olet lähinnä pelkkä nettisurffari ja sähköautokuplassa elävä joka uskoo kaikki nuo harhaanjohtavat uutiset ja tiedotteet, esim. ”Fordin tulevista 50:stä sähköautosta”, hyvä kun Fordilla on edes niin montaa mallia portfoliossaan ylipäänsä, mutta ei anneta faktojen haitata. Esim. Suomessakin myydään ehkä jopa Transittia, Mondeoo ja Fiestaa – ei ihan 50.
    

    Eli kun SINULLA EI OLE YHTÄKÄÄN PERUSTETTA väitteitäsi tukemaan, niin siirryit lapsellisiin kuluneisiin henkilökohtaisuuksiin. Ikävä kyllä tuo vain laskee uskottavuuttasi, mutta tuollainen käytöshän on kyllä iän kaiken ollut tyypillistä niille, joiden argumentit ovat loppuneet.

    Ei ole pelkoa että Mercedes toisi lähitulevaisuudessa 20 000e hintaluokkaan 480km ajomatkaista sähköautoa suurille massoille osana ”sähköautojen suurta tulemista”, mersulta kun löydy edes fossiilipolttimia tuohon hintaluokkaan joten Mercedes on harvinaisen kiinnostumaton argumentti tässä tapauksessa. 
    

    No ei tietenkään maailman johtava premiumbrändi lähde mitään halppisautoa tuomaan markkinoille. Sehän olisi erittäin tyhmää. Tämä ei kuitenkaan liity millään tavalla itse asiaan, joka oli kiinalaisten kiinnostusta Daimlerin akkuteknologiaan. Tämä uutinen taisi totaalisesti ampua alas sen sinun alkuperäisen tai sen mystisen Suomen sähköautoprofessorikunnan väitteen siitä, kuinka Eurooppa ei mittää ja Kiina kaikki, koska väistit kysymyksen kirjoittelemalla jostain aivan muusta.

    #827363 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    ja tiedotteet, esim. ”Fordin tulevista 50:stä sähköautosta”, hyvä kun Fordilla on edes niin montaa mallia portfoliossaan ylipäänsä, mutta ei anneta faktojen haitata. Esim. Suomessakin myydään ehkä jopa Transittia, Mondeoo ja Fiestaa – ei ihan 50.
    

    Eli tässäkin perusteesi on vain se, että Henryn perillinen valehtelee ja esittää suunnitelmia, mitkä eivät ole edes mahdollisia. Tulevaisuus näyttää sen, valehteliko kyseinen johtaja vai oliko arviosi väärä. Ainakin muutit Billin lupaamat 40 mallia jo heti alkuun 50:ksi. En muuten usko Billin tarkoittaneen erityisesti Suomen markkinoita, vaan nämä suunnitelmat ovat globaaleja.

    #827369 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    Et ole pistänyt siihen koeajoon linkkiä koska se on vain tilaajille 😉 Mutta johan ne samat faktat löyty netistäkin niin mikä tuossa on ongelmana?

    Niin eihän ne Volkarin luvut riitä sähköautojen suureen tulemiseen, vaan korkeintaan yhden tai kahden mallin konversioon? Onhan ne selvät todellakin – rahat ei riitä.

    Ja ihan tiedoksi, minun ei tarvitse yrittää perustella että miksi sähköautot suuresti tulevat, sinullahan se todistustaakka oli. Sinulla oli vain epämääräisiä ampparit-otsikoita tarjota ja muuta nettisurffausta aiheesta, ei kovia faktoja. Ei se ole henkilökohtainen loukkaus jos vain todetaan asiaintilai että sinulla ei ole kovia faktoja asiasta tai pääsyä sellasiin ja nettisurffailet vaan noita linkkejä. Näinhän sinä teit, joten mikä sinun omissa tekemisissäsi on sitten henkilökohtaista loukkausta? Aika erikoisesti suutuit omista tekemisistäsi. 🙂

    40 tai 50, suuruusluokka on sama, Fordilta ei tule sähköautojaja sun horinat 40:n ja 50:n eroista vie vain kauemmas totuudesta, koska näet siinä asian pätemisen tärkeäksi. Huom., sinun piti todistaa sähköautojen suuresta tulosta, ei päteä nyansseista.

    #827371 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    JA niin, myönsit itsekkin että Mersulta ei niitä sähköautoja tule, joten mikä tuossa Geely-hommassa hiertää? Miksi koet tärkeäksi jankuttaa jostain Geelystä? Muuttiko se nyt jotakuta asiaintilaa, esim. sitä että Euroopassa ei ole lähteitä sähköautojen suurelle tulemieselle, vaan Kiinalainen Geely Kiinasta käy katsastamassa Mersun tekoset? Sinähän puhuit tällöin jo itseäsi vastaan kun Kiinasta tultiin Eurooppaan, ja todisti faktat oikeaksi. Aika erikoinen ajatusjatkumo tuokin..

    #827377 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Et ole pistänyt siihen koeajoon linkkiä koska se on vain tilaajille 😉 Mutta johan ne samat faktat löyty netistäkin niin mikä tuossa on ongelmana?
    

    Linkin laitoi, sinä et vain pääse katsomaan sitä. Kyllä sillä on väliä, perustaako väitteensä puhtaaseen huuhaahan vai faktoihin. Tuossa jutussa ei vain lue sellaista, mitä sinä väität siinä lukevan. Se ei sinua haittaa. Epäilen vahvasti, että netistä ei löydy tukea arvailemillesi luvuille, koska et ole yhtään mitään lähdettä löytänyt arvauksiesi tueksi. Jos olen väärässä, niin ole hyvä ja esitä lähteesi.

    Niin eihän ne Volkarin luvut riitä sähköautojen suureen tulemiseen, vaan korkeintaan yhden tai kahden mallin konversioon? Onhan ne selvät todellakin – rahat ei riitä.
    

    Aika hassu väite, kun VW on jo esitellyt tai kertonut kahdesta eri sähköautojen pohjalevystä ja useista malleista useilla useammalle brändille. No parin vuoden näet sinäkin väitteesi absurdiuden.

    Ja ihan tiedoksi, minun ei tarvitse yrittää perustella että miksi sähköautot suuresti tulevat, sinullahan se todistustaakka oli. Sinulla oli vain epämääräisiä ampparit-otsikoita tarjota ja muuta nettisurffausta aiheesta, ei kovia faktoja. Ei se ole henkilökohtainen loukkaus jos vain todetaan asiaintilai että sinulla ei ole kovia faktoja asiasta tai pääsyä sellasiin ja nettisurffailet vaan noita linkkejä. Näinhän sinä teit, joten mikä sinun omissa tekemisissäsi on sitten henkilökohtaista loukkausta? Aika erikoisesti suutuit omista tekemisistäsi.
    

    Kuka on sinua pyytänyt perustelemaan sähköautojen suurta tulemista. Minä olen pyytänyt sinua perustelemään vain väitteitäsi, joita et koskaan perustele. Ihan yksiselitteisesti valheelliset väitteesikin vain kuittaan olan koheutuksella. Se kuvaa hyvin tilannetta.

    Nytkin sekoilet jotain ampparitlinkeistä, vaikka noista linkeistäni tuskin löydät yhtään amppareista. Isojen pörssiyhtiöiden julkistukset kuittaat vain fakenewseinä. Maailman arvostetuimpien uutistoimistojen uutiset ovat sinulla vain epämääräisiä ampparitlinkkejä. Kiellät kaikki faktat. Se menee jopa sille tasolla, että kun linkitän sinulle tietoa Volkkarin akkujen kehityskeskuksta, niin väität, ettei tuo ole totta. Kehityskusta vain ei ole. Vaikka esitän sinulle työhönottoilmoituksia akkujen kemian ja rakenteen kehittäjille, niin sinä vain suljet silmäsi tuolta ja määrätietoisesti väität, ettei noita työpaikkoja ole olemassa. Määrätietoisuus on hyvä piirre, mutta faktojen ollessa näin selviä, olisi pystyttävä muuttamaan mielipidettään.

    Ja tiedoksi vielä, että en minä ole suuttunut, vaikka muistutinkin argumentointisi vajoamisesta henkilökohtaisuuksiin. Ei sinun argumentointivirheet millään tavalla minua suututa. Itselleni olisin hyvin vihainen, jos alentuisin vastaavaan.

    #827380 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    JA niin, myönsit itsekkin että Mersulta ei niitä sähköautoja tule, joten mikä tuossa Geely-hommassa hiertää? Miksi koet tärkeäksi jankuttaa jostain Geelystä? Muuttiko se nyt jotakuta asiaintilaa, esim. sitä että Euroopassa ei ole lähteitä sähköautojen suurelle tulemieselle, vaan Kiinalainen Geely Kiinasta käy katsastamassa Mersun tekoset? Sinähän puhuit tällöin jo itseäsi vastaan kun Kiinasta tultiin Eurooppaan, ja todisti faktat oikeaksi. Aika erikoinen ajatusjatkumo tuokin.
    

    Pystyit tuonkn ymmärtämään väärin. Mersu jatkaa erittäin suurella todennäköisyydellä tulevaisuudessakin premiunautojen hintakluokassa ja siellä tullaan näkemään Mersun sähköautoja kattava valikoima. Halvimmissa luokissa nähdään taasen monien muiden brändien sähköautoja.

    Viestisi lopusta on vaikea löytää mitään yhtenäistä ajatusta.

    #827389 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    Taas paljon vaan puhetta, mutta kovat faktat ja laskelmat puuttuivat, että miksi sähköautot suuresti tulevat. 🙂 Pyörittelet vain jotain pieniä rahasummia sähköautoille ymmärtämättä että E-Sarjan kehitykseenkin meni jo 10 miljardia. Heh…

    Sitten sanoit myös että pelkästään Teslan akkutehtaaseen paljoi 5 miljardia mikä on enemmän kuin koko Volkkarin sijoittama rahasumma sähköautoihin tai mihinkään tehtaaseen, ja Teslakin ostaa akut Panasonicilta ja akkukehitys tapahtuu siellä Kiinassa päin.

    Missä ne kovat faktat, missä rahasummien suuruusluokan ymmärrys?

    Sorruit argumenttien loppuessa jo ajat sitten henkilökohtaisiin hyökkäyksiin, joten toi sun kielenkäyttö kuvastaa lähinnä jo narsismia jatkuvalla passiivisagressivisuudellaan.

    #827393 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    ”Pystyit tuonkn ymmärtämään väärin. Mersu jatkaa erittäin suurella todennäköisyydellä tulevaisuudessakin premiunautojen hintakluokassa ja siellä tullaan näkemään Mersun sähköautoja kattava valikoima. Halvimmissa luokissa nähdään taasen monien muiden brändien sähköautoja.”

    Elä viitsi kuule päivänselvien totuuksien edessä. Teki mersu mitä tahansa, vaikka vaihtaisi kaikki tuottamansa autot sähköautoksi – ne ei ole osa ”sähköautojen suurta tulemista” pienenä premiumvalmistajana. Ei pitäis olla Mersunkaan tuotesegmentti ja asiakaskunta ja myyntimäärät noin vaikea asia ymmärtää.

    #827413 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Taas paljon vaan puhetta, mutta kovat faktat ja laskelmat puuttuivat, että miksi sähköautot suuresti tulevat. 🙂 Pyörittelet vain jotain pieniä rahasummia sähköautoille ymmärtämättä että E-Sarjan kehitykseenkin meni jo 10 miljardia. Heh…
    

    Olen jo kertonut sinulle, mikä on ollut Mersun tuotekehitysbudjetti. Se on kovaa faktaa, joka on kaikkien nähtävillä. Tuolla budjetilla ei olisi pidetty yllä kuin paria mallia, jos yhden mallin kehittäminen maksaisi 10 miljardia. Tämä tarkoittaa, että kun E-Klassen yhteydessä kehitettiin pohjalevy ja tekniikka uusiksi samalla, niin tämä kulu jakautuu lukuisien Mersun mallien kanssa, jolloin yhden mallin hinta keskimäärin ei ole lähelläkään tiota 10 miljardia.

    Missä ne kovat faktat, missä rahasummien suuruusluokan ymmärrys?
    

    Suunnitelmat budjetteineen monelta firmalta on kyllä esitetty, mutta sinä ohitat kaiken faktan fake newseinä. Olet linjasi valinnut. Parempi kun katsotaan parin vuoden päästä, kun jo usea väitteesi on osoittautunut täysin vääräksi. Katsotaan uskallatko sitten tulla myöntämään olleesi väärässä vai jatkatko linjallasi.

    Elä viitsi kuule päivänselvien totuuksien edessä. Teki mersu mitä tahansa, vaikka vaihtaisi kaikki tuottamansa autot sähköautoksi – ne ei ole osa ”sähköautojen suurta tulemista” pienenä premiumvalmistajana. Ei pitäis olla Mersunkaan tuotesegmentti ja asiakaskunta ja myyntimäärät noin vaikea asia ymmärtää.
    

    Vastasit jälleen kerran johonkin toiseen kysymykseen kuin omaani. Tuo kysymyksen kiertämisesi kertoo suoraan sen, missä mennään. Kokonpointtisi on turha, koska Daimlerin lisäksi myös maailman isoimmat valmistajat ovat samassa veneessä.

    #827523 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Sähköautojen läpimurtoa saadaan kyllä vielä odotella jonkin aikaa, menee varmaankin vuoteen 2030 asti kunnes lopullinen läpimurto tapahtuu.

Esillä 15 viestiä, 256 - 270 (kaikkiaan 684)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.