Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 675 vastaukset, 41 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 20.06.2018 at 20:13.

Esillä 15 viestiä, 271 - 285 (kaikkiaan 676)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #828039 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Missä on kovat selvitykset budjeteista sähköautojen suhteen verrattuna Mercedes Benz E-sarjan tuotekehitysbudjettiin mikä oli 10 miljardia?

    Ei niitä taida olla, kuin pieniä miljoonia vaan missä eurovalmistajat odottavat että akku keksii itsensä, sillä välin vähän konvertoidaan Golfeja sähkölle. 🙂

    Kyllähän sinä voit puheistasi koostaa tuollasen concluusion.

    #828040 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    MIssä on selvitykset ”maailman suurimmat autonvalmistajat” -jotakin, kun Toyota ja GM omaa hyvin suppean sähköauto-ohjelman? Daimlerikin panostaa oikeasti polttokennoihin tällä hetkellä ja sähköily on vain harrastelua.

    Volkkarihan jo todettiin että panostuksia sähköautoihin ei ole, korkeintaan 1 tai 2 mallia, mutta hei? Niillä on 1 tai 2 mallia sähköautoja tällä hetkellä mitkä korvautuu noilla Idareilla.

    #828066 Ilmoita asiaton viesti

    740 GLE
    Osallistuja (Participant)

    Jokohan pian tulee vapaaehtoisen lisäksi myös pakollinen päivitys?

    Saksalaislehti: Mercedes-Benzin dieselautoista löytyi mahdollinen huijausohjelma

    http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/daimler-abgasskandal-in-den-usa-spitzt-sich-fuer-mercedes-benz-zu-a-1194130.html

    https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/mercedes-benz-accused-equipping-vehicles-emissions-manipulation-software

    Olisi mielenkiintoista tietää, mistä malleista on puhe? Tekstin perusteella kuulostaa EU6 dieseliltä, ja ”useita malleja”, joten sivistynyt arvaus lienee, että OM651 ja OM642 EU6 versioista puhutaan (koska OM654 on toistaiseksi saatavana vain W213 E-sarjaan).

    #828083 Ilmoita asiaton viesti

    FARwd
    Osallistuja (Participant)

    perssuomalain: ”Volkkarihan jo todettiin että panostuksia sähköautoihin ei ole, korkeintaan 1 tai 2 mallia, mutta hei? Niillä on 1 tai 2 mallia sähköautoja tällä hetkellä mitkä korvautuu noilla Idareilla.”

    Volkswagen I.D. Vizzion on tulevaisuuden kuskiton edustusauto – Matkan voi käyttää työhön tai huviin

    ”Vuoteen 2025 mennessä Volkswagen valmistaa kahtakymmentä erilaista sähköautoa.”

    #828125 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Missä on kovat selvitykset budjeteista sähköautojen suhteen verrattuna Mercedes Benz E-sarjan tuotekehitysbudjettiin mikä oli 10 miljardia?
    
    MIssä on selvitykset ”maailman suurimmat autonvalmistajat” -jotakin, kun Toyota ja GM omaa hyvin suppean sähköauto-ohjelman? Daimlerikin panostaa oikeasti polttokennoihin tällä hetkellä ja sähköily on vain harrastelua.
    
    Volkkarihan jo todettiin että panostuksia sähköautoihin ei ole, korkeintaan 1 tai 2 mallia, mutta hei? Niillä on 1 tai 2 mallia sähköautoja tällä hetkellä mitkä korvautuu noilla Idareilla.
    

    Et nyt ymmärrä, miten E-Klassen kehitykseen uponneet miljardit jakautuvat lukuisiin malleihin ja lukematkin väität ottaneesi lähteestä, josta niitä ei löydy.

    Kaikki kehityspolut automäärineen ja miljardeineen on kyllä sinulle esitetty, mutta sinulla on taipumus ohittaa nuo erittäin selvät faktat. Vaikka sinulle esittäisi akun kehittäjien hakuilmoituksia, niin sinä vain suljet silmäsi ja jankutat, ettei mitään akkujen kehitysosastoa ole. Tuossa on se taso, millä koko ajan liikut.

    Kun ohitat kaikki faktat ja suosit sen sijaan itse keksimisiä tuulesta temmattuja mutuiluja, niin keskustelu ei ole erityisen kiinnostavaa. Parempi vain odottaa hetki ja tarkastaa ”faktasi” sitten, kun väitteidesi paikkansapitävyys on yksiselitteisesti osoittautunut vääräksi. Tuo aika koittaa nopeasti.

    #828369 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Mikä on E-klasse?

    Mersun E-sarjan kehitystyöhön upposi 10 miljardia, 3 miljardia diesel-moottoriin, loput loppuosaan autoa. Sähköautoille on esitetty vain jotain satoja miljoonia, niillä saat yhden tappiota tekevän konversio-Golfin, esim. Golf Up!

    Missä on laskelmat ja seikkaperäinen konkluusioboksi käytetyistä miljardeista verrattuna E-sarjan mercedeksen esim. pelkkään diesel-moottorin kehityskustannuksiin? Sinähän voit koostaa ne aiemmista postauksista jos ne olet kerta tänne jo laittanut. Myös E-sarjan koko automallin kehityskulut vs. sähköautoihi menevät miljoonat -vertailuboksi puuttuu.

    FARwd: Ei Volkkari ole alunperin mitään tuollaista ilmottanut, tai jos on niin linkki alkuperäiseen lehdistötiedotteeseen kiitos selvityksineen että millasia nämä 20 sähköautoa ovat ajomatkoineen ja hintalappuineen ja istumapaikkoineen – muuten ne on vaporwarea.

    #828483 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja (Participant)

    ”Vuoteen 2025 mennessä Volkswagen valmistaa kahtakymmentä erilaista sähköautoa.”

    ”kiitos selvityksineen että millasia nämä 20 sähköautoa ovat ajomatkoineen ja hintalappuineen ja istumapaikkoineen”

    Minä Quu. kysyn, mistä sitä meistä kukaan voi tietää ajokilometrejä sähköautolla 2025 ja varsinkaan hintaa.

    #828609 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    Quu:

    Ihan hyvä kysymys, se on jo noin viiden vuoden kuluttua automaailman syklissä, voimme jo nyt tietää että viidessä vuodessa ei ihmeitä tapahdu sähköautojen suhteen kun ei kerkiä edes tapahtumaan, vähän paremmat (tappiota tuottavat) litium-ioniakut sinne konvertoituihin Golfeihin mänee, ei mitään läpimurtotekniikkaa osana ”sähköautojen suurta tulemista”.

    Ja kun tarkat kovat faktat puuttuu hintalapuista ja ajomatkoista, niin ihan turha on hehkuttaakkaan mitään sähköautojen suurta tulemista. Ne on Vaporwarea tällä hetkellä. Sen mitä NHB:ltä odottaisi omassa pelissään siirtävän, että kertoisi Hyundai Konan tulevasta 60KWh -akustosta osana läpimurtoa, mutta senkin hän jätti kertomatta, ilmeisesti ei sitten ole vielä hänen nettisurffailussaan vastaan tullut moinen asia.

    #828612 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Mikä on E-klasse?
    
    Mersun E-sarjan kehitystyöhön upposi 10 miljardia, 3 miljardia diesel-moottoriin, loput loppuosaan autoa. Sähköautoille on esitetty vain jotain satoja miljoonia, niillä saat yhden tappiota tekevän konversio-Golfin, esim. Golf Up!

    Ahaa, et siis ymmärrä sanaakaan saksaa. Ilmankos tulikin välillä mieleen, että ohitat faktat, kun et ymmärtänyt mitään näkemästäsi.

    Nuo miljardisi ovat melko puhdasta arvailua ja itse luotan enemmän Irish Timesin tietoon dieselmoottorin kehityskustannuksista kuin sinun alati vaihtelevaan valheella perusteltuun lukemaan. Tuon E-Klassen kanssa on aivan sama kuin sähköautojenkin: sen mallin kehittäminen maksaa paljon, missä tulee paljon uutta. Tällä kertaa se oli Mersulla E-Klasse, mutta tuo kustannus jakautuu lukuisien samaa tekniikkaaja designia hyödyntävien mallien kanssa. Sama homma sähköautossa. Itse konseptin ja tekniikan luominen maksaa, ja jos tuo kulu jyvitetään mallistossa vain yhdelle mallille, niin takuulla ollaan samalla tasolla E-Klassen kanssa.

    Kokeilehan laskea uudestaa se, montako nollaa noissa suunnitelmissa on. Volkkarin investointisuunnitelmahan rinnakkaistodellisuutesi ulkopuolella on siis kymmeniä miljardeja. Enempää en viitsi enää toistaa itsestään selvyyksiä.

    Olet myös näköjään autoaan tietämätön kaikesta muustakin. Volkkari kehittää kahta sähköautojen omaa pohjalevyä. Toinen kansanautoihin ja toinen isompiin ja arvokkaampiin autoihin. Se niistä faktasioidesi kanversio-Golfeista. Istuimien määrän osannet arvioida itsekin aivan riittävällä tarkkuudella.

    https://images.hgmsites.net/lrg/volkswagen_100613438_l.jpg

    https://www.cnet.com/roadshow/news/volkswagen-id-electric-cars-2019-production/

    Sen mitä NHB:ltä odottaisi omassa pelissään siirtävän, että kertoisi Hyundai Konan tulevasta 60KWh -akustosta osana läpimurtoa, mutta senkin hän jätti kertomatta, ilmeisesti ei sitten ole vielä hänen nettisurffailussaan vastaan tullut moinen asia.
    

    Tuossa nyt ei ole ollut pitkään aikaan mitään läpimurtoa. Chevy Bolt on ollut jo 1,5 vuotta tuotannossa! Ei kannata haastaa, jos omat tiedot on tuota luokkaa. Silloin kun Bolt tuli markkinoille, niin olihan se iso juttu, kun kansanautoluokan malli tarjoaa 60 kWh:n akun. Nythan Teslakin myy Model 3:a kohtuulliseen hintaan tuollaisella akulla ja Leafiinkin tulee sama 60 kWh tänä vuonna.

    Sinunkin kannattaisi kokeilla joskus sitä internetsiä, niin voisit pysyä paremmin perillä viimevuosien menosta.

    FARwd: Ei Volkkari ole alunperin mitään tuollaista ilmottanut, tai jos on niin linkki alkuperäiseen lehdistötiedotteeseen kiitos selvityksineen että millasia nämä 20 sähköautoa ovat ajomatkoineen ja hintalappuineen ja istumapaikkoineen – muuten ne on vaporwarea.
    

    Siis tarkoitatko, että TM keksii omineen juttuja ja vielä tehostaa vaikutelmaa itse piirtämillään luonnoksilla? Hauska nähdä kuinka kaistapäiseksi faktojen kieltämisesi menee tuon Geneven näyttelyn jälkeen.

    #828651 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Vlvon jälkeen seuraava merkki heitti dieseleiden kanssa pyyhkeen kehään ja siirtää paukkuja lisää sähköistämiseen.

    Yllätyskäänne: Porsche lopettaa dieseleiden valmistuksen

    Jatkossa yhtiön tuotekehitystyö kohdistuukin entistä voimakkaammin sähköistämiseen. Valmistaja aikoo esitellä ensi vuonna täyssähköisen Mission E -mallinsa lisäksi lähitulevaisuudessa mahdollisesti myös hybridisoidun tulkinnan ikonisesta 911-urheiluautostaan. Myös Panameran hybridimalli on osoittautunut odotettua suositummaksi.
    
    #828665 Ilmoita asiaton viesti

    Inspektori
    Osallistuja (Participant)

    Tähän voi todeta, että ei ole diesel koskaan oikein istunutkaan Porschen imagoon. Näitä ilmoituksia tulee lähiaikoina useita lisää, vaikka ei diesel kuole vielä pitkään aikaan henkilöautojen osaltakaan.

    #828670 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja (Participant)

    NHB:

    Viimeisen kerran, toimitatko yksinkertaisen tiivistelmän käytetyistä rahamääristä ranskalaisilla viivoilla, että paljonko miljardeja kukin autovalmistaja käyttää täyssähköautoihin?

    Mercedes käytti diesel-moottoriin 3 miljardia ja loppuosuus autoa oli 10 miljardia. Vertailevat rahamäärät kovine faktoineen ja lehdistötiedotteineen niin saahaan kuvaa selkeästi tästä ”sähköautojen suuresta tulemisesta” 🙂

    Mukavaa että hermostuit ja olet tyystin poissa tolaltasi kun mainitsin konan 60kwh akustosta. Missä rinnakkaistodellisuudessa myydään Suomessa Chevy Bolttia kansanautohintaan, mistä voi ostaa Suomessa Tesla Model 3:sen, paljonko tulee maksamaan Leaf 60kwh -akustolla? Kysymyksiä kysymyksiä…Jos näihin ei saa vastausta, uskoisin sinun eläväsi kuvailemassasi rinnakkaistodellisuudessa.

    #828690 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)
    Viimeisen kerran, toimitatko yksinkertaisen tiivistelmän käytetyistä rahamääristä ranskalaisilla viivoilla, että paljonko miljardeja kukin autovalmistaja käyttää täyssähköautoihin?
    
    Mukavaa että hermostuit ja olet tyystin poissa tolaltasi kun mainitsin konan 60kwh akustosta. Missä rinnakkaistodellisuudessa myydään Suomessa Chevy Bolttia kansanautohintaan, mistä voi ostaa Suomessa Tesla Model 3:sen, paljonko tulee maksamaan Leaf 60kwh -akustolla? Kysymyksiä kysymyksiä…Jos näihin ei saa vastausta, uskoisin sinun eläväsi kuvailemassasi rinnakkaistodellisuudessa.
    

    Kyllä nuo lehdistötiedotteet ja uutiset on tarkoitettu ihan normaalien ihmisten ymmärrettäväksi. Etkö ymmärrä saksan lisäksi englantiakaan vai miksi ne eivät riitä sinulla?

    Poissa tolaltan… Kun mikään järkevä argumentti ei tue mutuilujasi, niin joudut keksimään tuollaisia järjettömyyksiä siellä mielikuvitusmaailmassasi. Pikemmin minua lähinnä viihdyttää ja samalla hämmentää tuo sinun epätoivoisuus. Nytkin hirttät itsesi lillukanvarteen nimeltä Suomi, jolla ei ole yhtään mitään osaa tässä muutoksesssa. Muutos tulee tapahtumaan aivan samaa tahtia riippumatta siitä, mitä malleja Suomessa myydään tai ollaan myymättä. Sama pätee teknologian kehittymiseen. Nissan kyllä ilmoittaa Leafin 60 kWh version hinnan ja Teslan voit varata täältä:
    https://www.tesla.com/fi_FI/model3

    #828724 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja (Participant)

    Minkähän takia NHB katsoi ettei Volvo millään pysty täyttämään vuoden 2021 päästö-ennustetta 83,1 g/km per kilometri, kun hän nyt toisaalta esittää että Saksan autoteollisuus olisi sähköistymässä todella ripeää tahtia ?

    https://www.paconsulting.com/insights/2017/the-co2-emissions-challenge/

    #828921 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja (Participant)

    Sen takia, että olen seurannut automaailman tapahtumia. Volvon ainoat merkittävät suoritukset ovat alan standardeja mukailevat hybridit tarjolla parissa mallissa, mutta esimerkiksi usimpiin malleihin nämäkin ovat tulossa vasta myöhemmin. Viimeisimmissä julkistuksissa on tarjolla vain tavanomaisella käynnistysmoottorilla varustettuja ottomoottoreita ja NOx-päästöjä ilmaan syytäviä dieseleitä. Saksalaiset ovat jo saaneet markkinoille sähköautoja ja kevythybridejä, jotka tulevat olemaan Volvon strategian kulmakiviä vasta joskus myöhemmin.

    Verrataanpa esimerkiksi tänä vuonna esiteltäviä GLE:tä ja XC60:tta. Volvoon tulee tarjolle vanha hybriditekniikka 45 kilometrin sähkö-rangella, mutta Mersuun tulee kevythybriditekniikka ja ladattava hybriditekniikka 100 kilometrin sähkö-rangella. Kumpiko näistä valmistajista on edellä autoilun sähköistyksessä?

Esillä 15 viestiä, 271 - 285 (kaikkiaan 676)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.