Etusivu Keskustelu Autot Autotekniikka Autovalmistajien tyhmyydellä ei ole rajoja

Tämä aihe sisältää 673 vastaukset, 41 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Heinz-Guido 06.06.2018 at 13:30.

Esillä 15 viestiä, 481 - 495 (kaikkiaan 674)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #834141 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Seuraava PA Consultingin raportti kun tulee niin on kiinnostavaa nähdä muuttuvatko nuo vuoden 2021 päästö-ennusteet eri autonvalmistjille.

    #835803 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    No onhan tuo eritoten, varsinkin moni haluaa c02-lukuaan alemmas PHEV ja sähköautoilla ja nyt vihdoin metaaniautotkin on otettu työkalupakkiin mukaan yhä lisääntyvissä määrin.

    #836282 Ilmoita asiaton viesti

    Kumppani
    Osallistuja

    BMW:n tiloissa ratsioita Saksassa ja Itävallassa – epäilyksiä huijauslaitteistosta

    https://www.aamulehti.fi/uutiset/bmwn-tiloissa-ratsioita-saksassa-ja-itavallassa-epailyksia-huijauslaitteistosta-200825392

    https://www.ft.com/content/86d18308-2c51-11e8-a34a-7e7563b0b0f4

    Mitäköhän tuosta seuraa, vai yhtään mitään?

    #838054 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja

    Asiantuntija-arvio ”1-2 sähkögolfista” haastetaan hyvin pian. Vaihtoehdot ovat siinä, että nämäkin ovat fakenews-osastoa, tai sitten tuon arvion esittäjä ei vain kovasta huutelustaan huolimatta ymmärrä tilanteesta juuri mitään.

    Škoda alkaa vyöryttää: tulossa parikymmentä uutuutta vuoden 2020 loppuun mennessä


    https://www.motor1.com/news/236964/seat-announces-new-leon-ev/

    #838906 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja


    Asiantuntija-arvio ”1-2 sähkögolfista” haastetaan hyvin pian. Vaihtoehdot ovat siinä, että nämäkin ovat fakenews-osastoa, tai sitten tuon arvion esittäjä ei vain kovasta huutelustaan huolimatta ymmärrä tilanteesta juuri mitään. ”

    Tottakait. Ei nämä ole mitään todisteita sähköautojen suurista tulemisista, nämä on vain 2 tuotejulkistusta – ei edes tuotejulkaisuja saatavuuksineen jne. =) Laita joku 90 kappaletta sähköautoja niin puhutaan suuresta tulemisesta, pelkät yksittäiset ja kaksittaiset autot nyt on lähinnä luokkaa huvittavia.

    #838910 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Jokainenhan voi inhorealistisesti miettiä mikä on se vuosi jolloin omaan kylään tulee ensimmäinen sähköauto. Toiseksi niin ei näitä sähköautoja ala kylille taikka edes kaupunkeihin ilmestyä ilman valtiovallan mittavia tukitoimia. Suomen valtio tuskin alkaa sähköautoja tukemaan suurilla summilla, heti on kateuskeskustelut käynnissä jos joku saa sähköautoon suuren tukisumman.

    #838911 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    NHB:kin voisi vähän skarpata uutisoinnissaan sähköautojen tulemisesta. Tässä melko konkreettinen uutinen, jonka mukaan Zwickaun tehtaalla alettaisiin valmistaa jopa 1500 sähköautoa päivässä vuodesta 2020 lukien (VW-konsernin eri merkkejä). 365 päivää x 1500 autoa per päivä on jo melko paljon.

    ”Volkswagen released further details about its planned EV production in Zwickau in Germany’s federal state of Saxony. Thus, by 2020, the German carmaker wants 1,500 EVs based on the I.D. and I.D. Crozz to roll off the lines daily for VW, Seat and Audi.”

    VW to produce 1,500 EVs daily in Zwickau plant in Saxony

    #838912 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    Tottakait. Ei nämä ole mitään todisteita sähköautojen suurista tulemisista, nämä on vain 2 tuotejulkistusta – ei edes tuotejulkaisuja saatavuuksineen jne. =) Laita joku 90 kappaletta sähköautoja niin puhutaan suuresta tulemisesta, pelkät yksittäiset ja kaksittaiset autot nyt on lähinnä luokkaa huvittavia.
    

    Tuo kuitenkin todistaa vääräksi teoriasi Volkkarin budjetin riittämättömyydestä muuhun kuin 1-2 sähkömuunnokseen Golfista. Nuo Golfin pohjalevylle rakennetut sähköautot tulevat, mutta niiden lisäksi on jo ilmoitettu tulevan myös sähköautopohjalevylle tulevan lukuisia sähköautoja monelta merkiltä. Noita MEB-pohjaisia sähköautoja tulee useilla eri kkorimalleilla. Noiden lisäksi Audi ja Porsche kehittävä toisen sähköautojen pohjalevyn, jota käytetään ylemmän luokan sähköautoissa. Tämä romuttaa kaikki teoriasi budjeteista ja niiden riittämättömyydestä.

    90 sähköautoa seuraa suunnitelmien mukaan vasta myöhemmin, mutta sinun teoriasi sulaa jo tällä vuosikymmenellä.

    #839822 Ilmoita asiaton viesti

    perussuomalainen
    Osallistuja

    NHB: Minä vain toistin omat teoriasi rahasummista – kuinka monta kertaa se pitää sanoa? Minä en täällä mitään teorioi ja hehkuttele ja pidä sähköautojen uskontokulttia yllä kuten Suomen autoalan ammattilaiset.

    Tänä vuonna on tyhjä arpa sähköautojen suhteen volkkarilta, joten kiire on jos meinaavat ensi vuodeksi yhtään mitään – edes spyshotteja ei ole autoista tarjolla joten uskottavuus on kyllä dieselskandaalifirman osalta nollan luokkaa.

    Intelligentsi:

    Varmaan kun Hyundai Konan saa sillä 60kwh akustolla Suomen suosituimpian käytettyjen hintaluokassa eli 8 000e – 10 000e. Saattaa mennä jokunen tovi kun ei saa vielä edes uutenakaan, josko saa Suomeen uutena edes 2020…mutta siinä tötterössä ei ole spekseissä minkäänlaista valittamista.

    #840216 Ilmoita asiaton viesti

    intelligentsia
    Osallistuja

    Jos sähköautoja alettaisiin myydä paljon ja ne syrjäyttäisivät esimerkiksi dieselautot, niin tämä merkitsisi valmistajien voittomarginaalien pienentymistä. Dieseleistä saa parhaan katteen.

    #840219 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja

    Sähköautot muuttaa myös valmistajien kilpailuasetelmaa voimalinjojen suhteen. Myös pienemmillä merkeillä on mahdollisuus kilpailla tasaväkisesti ilman miljaridin panostusta palorintaman hallintaan sylinterissä ja erityisesti siihen jo liittyvien patenttien kiertämistä uusilla innovaatioilla.

    Isot akkuvalmistajat toki liittoutuvat autovalmistajien kanssa mutta eivät varmasti luovuta patentteja autofirmoille.

    Ehkä jatkossa saamme autoja missä keksitytty oikeasti oleelliseen eli mukavuuteen ja ajamisen vaivattomuuteen.

    #840241 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    NHB: Minä vain toistin omat teoriasi rahasummista – kuinka monta kertaa se pitää sanoa? Minä en täällä mitään teorioi ja hehkuttele ja pidä sähköautojen uskontokulttia yllä kuten Suomen autoalan ammattilaiset.
    
    Tänä vuonna on tyhjä arpa sähköautojen suhteen volkkarilta, joten kiire on jos meinaavat ensi vuodeksi yhtään mitään – edes spyshotteja ei ole autoista tarjolla joten uskottavuus on kyllä dieselskandaalifirman osalta nollan luokkaa.
    

    Rajasummasi ja 1-2 sähkögolf -teoriasi ovat kyllä täysin omaa tuotantoasi. Ei kukaan muu tässä universumissa tuollaista ole väittänyt.

    Tuskinpa kenkään uskottavus on yhtä alhainen kuin sinun. Sinähän esität toinen toistaan omituisemoia väitteitä, joita et koskaan kykene perustelemaan. Perustelun hetkellä vain liukenet paikalta tai jopa epätoivoisesti vain yrität kieltää väittäneesi mitään. Sama kaava toistuu vähän jokaisessa keskustelussasi. Tässä kuitenkin VW:n ID:n aikataulusta tuoretta tietoa. Se, oletko oikeassa vai ainoastaan harhainen, nähdään pian.

    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-id-hatchback-first-prototypes-be-built-next-month

    #840242 Ilmoita asiaton viesti

    NHB
    Osallistuja
    Sähköautot muuttaa myös valmistajien kilpailuasetelmaa voimalinjojen suhteen. Myös pienemmillä merkeillä on mahdollisuus kilpailla tasaväkisesti ilman miljaridin panostusta palorintaman hallintaan sylinterissä ja erityisesti siihen jo liittyvien patenttien kiertämistä uusilla innovaatioilla.
    
    Isot akkuvalmistajat toki liittoutuvat autovalmistajien kanssa mutta eivät varmasti luovuta patentteja autofirmoille.
    
    Ehkä jatkossa saamme autoja missä keksitytty oikeasti oleelliseen eli mukavuuteen ja ajamisen vaivattomuuteen.

    Tuo pelin dynamiikan muuttuminen on aivan totta. Moottori ja vaihteisto ovat perinteisesti olleet kilpailua ohjaavia tekijöitä, joita on kehitetty isolla rahalla. Saapa nähdä, saavatko autonvalmistajat akkuteknologiasta vastaavaa kilpailuetua vai mennääkö akkuteollisuuden varassa.

    Teslan suhteen paljon puhutaan siitä, että oppiiko Tesla valmistamaan teokkaasti autojaan, mutta toinen kysymys on se, oppivatko vanhat autonvalmistajat tekemään sovelluspohjaista autoa.

    Sekin on tosiaan hienoa, että samalla päästään eroon sellaisista epäolennaisista asioista, kuin sylinterien määrästä/sijoittelusta ja moottorien asennussuunnasta. Noiden sijaan kilpailu tulee löytämään jotain uusia asioita, millä yritetään erottua, eivätkä ne nyt ainakaan noita vähemmän merkittäviä voi olla.

    #840243 Ilmoita asiaton viesti

    Quu.
    Osallistuja

    Jos ja kun sähköautojen myynti lisääntyy, niin miksi valmistajien voittomarginaalit pienenee?
    Dieselmoottoreiden kehittäminen on kallista hommaa.

    #840244 Ilmoita asiaton viesti

    kello68
    Osallistuja

    Voittomarginaaleista ei varmasti vielä voi sanoa mitään. Koko juttu on niin alkutekijöissään että nyt kyse on pikemminkin esisarjoista joilla haetaan tuntumaa ja koitetaan avata markkinoita. Tällaisessa vaiheessa massamarkkinoita kaikki tekee huonoa businesta.
    Sähköautojen business lähtee toden teolla käyntiin vasta viiden vuoden päästä kun laajemmassa mittakaavassa on kaikilta merkeiltä aidosti sähkölle suunniteltuja malleja ja kun latausinfrasta alkaa olla konkreettisempaa kokemusta.

    Asetelma on sikälikin mielenkiintoinen että Tojo on vienyt hybridejään pihistelyssä äärimmäisyyteen ja pitänyt suorituskykyä sivuseikkana. Nyt kun sähkö tulee vähän joka vehkeeseen ja kun monet tehtaat lähteekin tuomaan suorituskykyä yhtenä markkinointivalttina, kuvio tosiaan on mielenkiintoinen.
    Lähteekö kaikki suorituskyvyn perässä vai nähdäänkö edelleen vain kaupunkiajoon tarkoitettuja autoja.

    Kova suorituskyky on moottorimielessä kohtuullisen vaivatonta jos voimalinjan hyötysuhde ja akkujen käyttöikä uhrataan. Sähkömoottoreissakin on samaa vikaa kuin polttomoottoreissa sikäli että isossa moottorissa on myös isommat häviöt pienillä kuormilla. Kovat virrat myös rasittaa akkuja mikä ei tee hyvää kestoiälle.

Esillä 15 viestiä, 481 - 495 (kaikkiaan 674)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.